Czy ktos mi pomoze ??? PROSZE

Witam ma nastepujace zadanie do wykonania. Prosze o pomoc, ewentualnie kilka wzorow abym wiedzial jak zaczac.

W polu o indukcji B = {(0 dla x<= -2m), (10izt dla -2m<x<2m), (0 dla x>=2m)}porusza sie ramka kwadratowa z cienkiego drutu w plaszczyznie Oxy o bokach rownoleglych do osi Ox i Oy ukladu wspolrzednych. Bok ramki a=2m. Predkosc ramki V=const. wiedzac, ze w danej chwili t=0 osrodek ramki ma wspolrzedne (0,0,0), okreslic i narysowac zaleznosc strumienia indukcji i zaindukowanej sily elektromotorycznej od czasu: Strumien indukcji=F1(t), V=F2(t), V=const=10ix[m/s]

Pozdrawiam i dziekuje wszystkim z gory Kleszcz

Reply to
Kleszcz

wiesz, zadania domowe się robi samemu. Wzory są w książce/skrypcie lub były na lekcji/wykładzie. Może od tego zaczniesz?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok napisał(a):

Raczej w książce lub na lekcji. Poziom aktualnej 2 LO.

Reply to
Virus_7

albo powtórka z rozrywki w jakieś pomaturalnej/koledżu. Nie znam aktualnego programu szkół w Polsce. Ale pamiętam, że podobne zadanka się liczyło. Nawet mam pod nosem jeszcze moje stare podręczniki ze szkoły: Halliday-Reznik "Fizyka".

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

podałem: fizyka, Halliday, Reznik. Tam jest opisane, jak to liczyć. Temat zresztą tu poruszany. Gdyby człowiek zaczął robić to zadanie i gdzieś tam wlazł na minę, to paru ludzi (ja też), napewno by mu pomogło.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Otworzy Resnicka i wszystko zrozumie ...

Nie taka stara:

"Fizyka" t. 1-2 Holiday-Resnick PWN 1998 i 1999 :)

Nie ma jej w sprzedaży (ale na pewno jest w każdej bibliotece, która ma taki dział choćby w postaci jednej półki).

Jest też nowsza :

"Podstawy Fizyki" t. 1-5 Holiday-Resnick-Walker PWN 2003

tom III jak ulał do zadania.

Wchodzą, wchodzą - z Resnicka korzystają i licea i wg. googla co najmniej kilka uczelni.

Advocatum nonsensum ;)

Reply to
pisz_na.mirek

a to nie jest pomoc? Tak nawiasem mówiąc w podanej przeze mnie książce do fizyki Hallidaya i Reznika to zadanie podobne do twojego w 90% jest rozwiązane, wraz z wykresami i omówieniem wszystkiego. W mojej wersji z

1974 roku (3 wydanie) jest to w drugim tomie na stronach 276 do 281. Twoje zadanie to przykład 2. Wzory: strumień (F) to indukcja razy powierzchnia, SEM to dF/dt

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok