Układ wejściowy do pomiaru napięć 0-15V (pcf8591)

Witam, Znam się na programowaniu za to mniej na elektronice analogowej. Niestety muszę pomierzyć napięcie w instalacji samochodowej a dane rejestrować w komputerze. Mam juz wszystko (działające) oprócz jakiegoś dobrego układu wejściowego, odpowiednio zabezpieczonego. Podpowiedzcie proszę jak dopasować zakres napięć z instalacji samochodowej do zakersu pomiarowego 5V pcf8591. Nie chce mi się wierzyć, że zwykły dzielnik na rezystorach wystarczy.

Pozdrawiam, Amator

Reply to
Amator

Użytkownik "Amator" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gesqlv$6ep$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Czemu ni ? (cyt. Gustaw Jeleń)

Roman

Reply to
Roman

Użytkownik "Amator" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gesqlv$6ep$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dzielnik wystarczy, do tego zabezpieczenie przed przepięciem i przebiegunowaniem (zenerka wystarczy).

Reply to
Jd.

To tak jak w aplikacji dwie diody też załatwia sprawę.

Dzięki wszystkim, PC

Reply to
Amator