Maly UPS na warunki morskie

Witam szanownych grupowiczow

Czy ktos moze wie, gdzie mozna kupic male UPS (ok 50-100VA) przeznaczone na warunki morskie.

Na statku wystepuje problem z zasilaniem (przerwa okolo 10-30 sek) i wowczas komputer sie wylacza. Potrzebuje malego UPSa, ktory podtrzyma zasilanie na czas okolo 1 min dla pojedynczego PC (bez monitora). UPS ten musi byc odporny na wstrzasy i powietrze morskie.

Czy ktos moze mi doradzic, czy i gdzie cos takiego mozna kupic?

Drugi pomysl jaki mi sie nasunal odnosi sie do zasilacza tego PC. Czy istnieja jakies specjalne zasilacze do PC, ktore maja ta zdolnosc podtrzymania napiecia na okolo 1min?

z gory dziekuje za odpowiedzi.

pozdrawiam Pawel

Reply to
Pawel

jeszcze widzialem takie male (dla zeglarzy) ale nie pamietam linka...

Reply to
bad_skipper

wow, zawsze mnie fascynowaly rozwiazania na statkach, zupelnie inne wymagania niz na ladzie, inna klasa problemow

bad_skipper napisal o Powerware - mialem z nimi kontakt przez pare miesiecy i faktycznie maja bardzo nowoczesne rozwiazania

Dzwon bezposrednio do Powerware do polskiego oddzialu.

Intel pakowal kiedys do zasilaczy uklad podtrzymujacy zasilanie przez ~1sekunde. To wystarczalo do wspolpracy serwerow z kiepskimi UPS-ami i wolnymi ukladami zalaczania rezerwy.

Adam

Reply to
Adam

Praktycznie każdy, który toleruje układ zasilania z izolowanym punktem zerowym. Myśmy dawali BPS, ale duże, 5kVA, ze względu na dopuszczenie PRS-u - może ci jednak papier tych darmozjadów nie jest potrzebny.

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Dzieki wielkie

Skontaktuje sie z nimi i zobaczymy co mi poradza.

pozdrawiam Pawel

bad_skipper wrote:

Reply to
Pawel

To by bylo idealne rozwiazanie, ale 1 sek. to duzo za malo. Conajmniej

30sek minimum.

Ale dzieki za info, Pawel

Reply to
Pawel

Witam

Niestety nie rozumiem wielu rzeczy z Twojej odpowiedzi. Co to znaczy BPS, PRS i izolowany punkt zerowy. I jak to sie ma do mojego pytania o male wymiary i warunki morskie. z gory dziekuje pozdrawiam Pawel

Marc> > > Czy ktos moze wie, gdzie mozna kupic male UPS (ok 50-100VA)

Reply to
Pawel
Reply to
Marek Dzwonnik