telefony bezprzewodowe

Reply to
identyfikator: 20040501

In the darkest hour on Tue, 29 Jan 2008 14:24:18 +0100, identyfikator: 20040501 snipped-for-privacy@onet.eu screamed:

Można trzymać.

Reply to
Artur M. Piwko

Nie do końca tak jest! W każdym telefonie, jaki dotychczas naprawiałem, ładowanie akumulatora odbywa się ze stabilizowanego źródła napięcia. Oznacza to tylko tyle, że gdy akumulatorek się naładuje i wzrośnie na nim napięcie prąd ładowania skutecznie zmaleje. Sam eksploatuję telefon Panasonic KX-T3920 od 1993 roku i dopiero niedawno musiałem zmienić akumulator a słuchawka zawsze była na bazie (oczywiście nie podczas rozmowy). Sptkałem się jeden raz z takim telefonem, gdzie w instrukcji obsługi było wyraźnie napisane, że słuchwkę na bazę należy kłaść tylko po wyczerpaniu się akumulatora. Makabra!

Reply to
kilokitu

Tylko ze w NiCd pod koniec ladowania stalym pradem napiecie na aku .. spada. W NiMH zdaje sie ze tez spada .. ale to juz jest za pozno :-)

Gdyby to bylo takie proste, to nie powstawalyby tak skomplikowane ladowarki.

Ogolnie wiadomo ze NiCd cierpia na efekt pamieciowy, i trzymanie na bazie moze go wywolac/przyspieszyc. NiMH ponoc tez.

Jesli producent tego nie pisze .. spytaj sie ile kosztuja u niego akumulatorki :-)

identyfikator: 20040501 pisze:

Mam jakąś chińszczyznę tego typu i ZTCW kontrola ładowania jest marna - w telefonie leżącym długo na bazie akumulatory się grzeją, niezbyt mocno, ale jednak są przeładowywane. Staram się aby telefon nie leżał cięgiem na bazie, a co parę miesięcy podmieniam akumulatory ( typowe NiMH w wymiarze AA ), a stare idą na ładowarkę do odświeżenia. Jednak nawet po gruntownym odświeżeniu nie mają one deklarowanej przez producenta pojemności ( nawet z tolerancją -20% ), czyli prawdopodobnie kilkuletnia eksploatacja w tym telefonie im niespecjalnie służy.

Reply to
PeJot
Reply to
miroslaw.stalbowski

Pytanie ile miały na początku. Nalepka na akumulatorze przyjmie każdy napis szczególnie ta z Chin.

Ja nowe "noname" sprawdzałem i mają połowę deklarowanej pojemności.

Tylko jest jeden mały problem, że litowe mają napięcie 3 V, a manganowe 1,2V.

Ja w układzie dzwonka miałem przez 10 lat akumulatorki Cd-Ni z ciągłym doładowywanien i jakoś to przetrwały i działały dalej.

Moim zdaniem nie należy się przejmować ponieważ ceny akumulatorków szczególnie tych no name są śmiesznie niskie, a zatem przyjąć, że raz na dwa lata należy je wymienić. Musisz przeliczyć czy oszczędzanie akumulatorów jest istotniejsze od stałej gotowości telefonu do użycia. zbyszek

Reply to
blabla

blabla pisze:

A to wiadomo.

Dokładnie tak. Moje dzieciaki mają sporo AA w zabawkach, eksploatują je do zarżnięcia, a mimo to akumulatory żyją - twardziele jakieś :>

Reply to
PeJot
30 Jan 2008 22:49:34 +0100 "blabla" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Masz za co zapłaciłeś ;-)

Akumulatorki Panasonic 2100 mAh po kilku pełnych cyklach ładowania i rozładowania mają ok 2300 mAh. Mierzone ładowarką BC700.

Reply to
__Maciek

identyfikator: 20040501 pisze:

nie mam nic do powiedzenia, wiec sie czepiam: 'cztery'.

Reply to
Psychik

I mam No name 3200mAh po kilku ładowaniach 1700mAh cena jednego około 4,5 zł z przesyłką. Czyli nie jest tak źle w porównaniu z 2300mAh, a cena chyba trochę mniejsza.

Reply to
zbyszeks