Teardrop

Witam

Co daja teardropy na PCB? Czy maja jakies uzasadnienie fizyczne? Czy to tylko taki feature w Altiumie/Protelu, bez wiekszego znaczenia?

Reply to
Sawik

Chodzi o to, że przelotka czy też pad through hole, żeby nie powodować problemów technologicznych, musi mieć odpowiedni obszar miedzi wokół projektowanego otworu (annular ring). Jeśli jest za mało, to w wyniku niedokładności pozycjonowania wiertła przy wierceniu PCB, może się zdarzyć że wiercony otwór odetnie ścieżkę. Dzięki obecności teardrops można nieco zmniejszyć wymagania na annular ring (np. tam gdzie nie ma miejsca) bez podnoszenia ryzyka odcięcia ścieżki od padu/przelotki podczas wiercenia.

Reply to
RobertP.

Robert podal jedna rzecz, druga to to, ze wszystkie ostre wewnetrzne katy sa podtrawiane, wiec teardrop zmniejsza oslabienie sciezki przy przelotce.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Sawik pisze:

No to Ci podali wiele powodów :D... ja dodam, że to fajna rzecz jak się robi w domu płytki, bo wtedy technologia jest najmniej dokładna, a każdy chce uzyskać jak najcieńsze ścieżki itp. W płytkach "zamawianych" to nie wiem... zapewne też się przydaje, tyle tylko, że może trochę dziwnie to wygląda, więc jak nie trzeba, to chyba lepiej nie włączać ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop