Sztuczna indukcyjno??

Witam Czy ktoś byłby uprzejmy mi wyjaśnić na czym to polega. Może jakiegoś linka do materiałów na ten temat. Pozdrawiam

Reply to
ramiro6

Chodzi Ci o emulację indukcyjności ? Wstukaj w gógla "żyrator"

Roman

Reply to
Roman

mozesz tez rozejrzec sie za : negative impedance converter dolaczajac pojemnosc mozna wytworzyc sztuczna indukcyjnosc.

Apropos ujemnej impedancji, gdzies paranaukowcy sie strasznie podniecali takowa, gdyz jakiemus elektronikowi w latach 50-tych udalo sie uzyskac.. nie dotarlo jednak ze chodzilo o rezystancje dynamiczna :)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Bardzo dziękuję za wyjasnienia. Oczytałem się, ale to dosyć skomplikowane:-)

Reply to
ramiro6

Proste - konstrukcja na wzmaczniaczu[ach] operacyjnym, ktora zachowuje sie jak cewka, ale zrobiona z kondensatorow :-)

Może byc nawet jeden tranzystor...

W bardzo ograniczonym zakresie...

Podstawowa konstrukcja to jeden kondensator i dwa rezystory.

No nie ma lekko w elektronice ;-))) Oby nie przyszedł Ci pomysł zastosowania symulowanej indukcyjności jako dławika w przetwornicy DC/DC - już to było na grupie!!!

Roman

Reply to
Roman