Sygnal z anteny skretka ethernetowa?

Witam !

Mam takie oto zapytanie. Czy mozna na odleglosc okolo 60 metrow przeslac sygnal z anteny radiowej do odbiornika ale uzywajac do tego skretki komputerowej ?

Sprawa wyglada tak, ze na dachu domu (dosc wysokiego) mam antene Yagi na czestotliwosci radiowe - przy jej pomocy bardzo ladnie odbieram kilka fajnych stacji radiowych. Chcialbym miec mniej wiecej to samo w warsztacie - ktory niestety jest niskim budynkiem zaslanianym przez wysokie - wiec raczej osobna antena na dachu tego niskiego budynku nie bedize tak dobra jak umieszczona 10 metrow wyzej.

Chcialbym wiec jakos przeslac sygnal z anteny na dachu domu do zakladu. Sek w tym, ze miedzy tymi budynkami jest tylko kilka par skretek komputerowych - polozenie nowego kabla byloby dosc problematyczne.

Czy mozna do celu przeslania sygnalu FM wykorzystac jakos taka skretke? Rozumiem ze trzebaby uzyc jakichs symetryzatorow, wzmacniaczy itp - czy sa moze gotowe tego typu urzadzenia?

Z gory dzieki za jakies wskazowki/linki.

pozdrawiam

Reply to
Marcin Szczepaniak

Marcin Szczepaniak pisze:

Na ukf 60m to już jest trochę dużo nawet dla dobrego koncentryka. Dodatkowo jak skrętka jest nieekranowana to sama będzie robiła za antenę. Po w.cz. ja tego nie widzę - chyba że postawisz w budynku z anteną odbiornik i jakiś serwer który będzie dawał streaming audio po ethernecie :)

Reply to
Tomek

W zasadzie tak.

Formalnie to skretka ma impedancje ok 110 ohm no i jest symetryczna.

Symetryczny wzmacniacz antenowy z wyjsciem 110 ohm, skretka, nietypowy symetryzator 110/75 ohm bylyby bardzo stosowne.

A w praktyce to po prostu podlaczyc i sprawdzic czy dziala.

Tylko pytanie czy chcesz skretke wprost pod zaciski anteny, czy wzmacniacz, symetryzator 75/300, skretka i symetryzator 300/75.

jimasek pisze:

w dziedzinie anten domowych wymyślono już wiele. Swego czasu widziałem wynalazki w postaci rafki od roweru (Wigry) rozciętej w jednym miejscu z dolutowanym kablem 300 ohm Miało to ponoć wszystko odbierać :) Romek

Reply to
rrrrr