Najprostszyt sterownik silnika krokowego

Jak wykonac ? Potrzebuje sterownik, ktory bedzie za pomoca jedengo impulsu przsuwal silnik o jeden krok w przod lub w tyl

Moj pomysl jest nastepujacy: (czy on ma racje bytu ?)

8 bitowy rejestr przesuwny o stalej wartosci 10000000 gdzie 1 bedzie reprezentowalo stan wysoki na wyjsciu, a 0 niski naciskajac przycisk ( czy tez wysylajac sygnal z lptka z kompa) wartosc rejestru bedzie zmieniana na 01000000, pozniej 00100000 itd

Czy dobrze rozumuje ? Ile sygnalow na sekunde mozna wysylac na lptka ? Czy zalezy to od magistrali procesora czy nie ?

Reply to
jelen

Sat, 22 Nov 2003 19:32:09 +0100, Amino napisal(a):

ale tam jest chyba troche wiecej niz jedno uzwojenie ?

Reply to
jelen
Reply to
Krzysztof Kucharski

Czasami 2, czasami 5....

Krokowy (forsowny? ;-)* ), półkrokowy, mikrokrokowy....

Tutaj opadła mi szczenka, przepraszam, nie rozumiem. Czy 1 oznacza polaryzacje cewki? w takim razie w 2 przypadku polaryzujesz zawsze

3 cewki, a wiec dwie z nich produkuja tylko cieplo, gdyz ich pola znosza sie wzajemnie. Nie....czegos nie rozumiem chyba.
120? zawsze wydawalo mi sie ze najpopularniejsze sa 1.8 stopnia, czyli 200 krokow na obrot. Czasami w hdd bywały ciekawsze, bo 1,875 stopnia (192k/obr), a w drukarkach 7.5 stopnia czy jakos tak (zalezy czy od glowicy czy od papieru).

Generalnie proponuję lekturę

jest tam trochę teorii na temat sterowania i budowy krokowców.

Poza tym wszystkim - witamy na grupie. __ Pzd, Irek.N.

  • pewnie miałeś na myśli to, iż polaryzując dwa uzwojenia na raz można utrzymać na silniku większy moment - zgoda, ale silnik w końcu się ugotuje, a jeśli obniżysz wartości prądów w tych uzwojeniach aby silnika nie przegrzać - dojdziesz (momentem wyjściowym) do układu z zasilaną jedną cewką - gdzie więc zysk?
Reply to
Ireneusz Niemczyk

:-)

Bywają przeróżne... _najdrobniejszy_ jaki widziałem to 5-cio fazowiec z krokiem 0.36st (1000 kroków/obrót).

E tam, spoko ;-)

Miłego dnia. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Sat, 22 Nov 2003 20:15:37 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Amino" <marcin snipped-for-privacy@wp.pl*> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No co Ty opowiadasz ? Uzwojenie jest wielofazowe. Jezeli sa wyprowadzone 4 kabelki to silnik ma dwie fazy. Jezeli teraz bedziesz sterowal uzwojenia przebiegami przesunietymi o 90 stopni to bedzie sie krecil w jedna strone, a jezeli o -90 to w druga.

Reply to
BLE_Maciek

Sun, 23 Nov 2003 09:54:17 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Ireneusz Niemczyk snipped-for-privacy@powszukaj.w.archiwum> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ja mam w domu silnik od poruszania glowica w staaaarym dysku.

400kr/obr
Reply to
BLE_Maciek

Sat, 22 Nov 2003 22:41:15 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Ireneusz Niemczyk snipped-for-privacy@powszukaj.w.archiwum> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zdaje sie ze to jest sterowanie w trybie "mikrokrokow"

Raczej od srednicy walka (jezeli chodzi o silnik poruszajacy walkiem), ale oczywiscie od grubosci "pasma" jakie za jednym przejazdem rysuje glowica rowniez. Chodzi po prostu o to aby glowica mogla drukowac "raz przy razie" czy "pas przy pasie" jak kto woli.

Reply to
BLE_Maciek

;-)

Zawsze jest po drodze przekładnia :-)