Greg(G.Kasprowicz

From: "Ukaniu" To: Sent: Friday, November 18, 2005 3:33 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

W³a¶nie przekopujê literaturê.....

tego schematu nie mam, chocia¿ kiedy¶ u¿ywa³em takiego zasilacza ale siê nie chcia³ zepsuæ

W³adys³aw

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Reply to

:-)

A ma kto¶ schemat mo¿e?

CosteC

Reply to
CosteC

U¿ytkownik "CosteC" napisa³ w wiadomo¶ci news:dlld2g$bkk$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Ale nie ma skanera :-(.

--
Pozdrawiam £ukasz
Aktualnie: poszukuj±cy pracy :-)

W³adys³aw Skoczylas napisa³(a):

Witam, a nie mo¿na odwin±æ parê zwojów z wtórnego ? Swoj± drog± takie regulatorki fazowe mo¿na kupiæ w postaci gotowych hybryd za jakie¶ 20PLN.

Pozdrawiam Blasiutek

Reply to
blasiutek

From: "blasiutek" To: Sent: Friday, November 18, 2005 9:28 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

Nie znalaz³em.

Potrzebujê 35V, a trafo daje 42V bez obci±¿enia. Ale to i tak bez znaczenia. Chodzi o sytuacjê kiedy z zasilacza bêdê bra³ 2A przy 2V.

Ale to by³y triakowe na 220V na stronê pierwotn±. To siê nie nada.

Ale pomys³ z tyrystorem zacz±³em dr±¿yæ. Na pocz±tek spróbujê uk³ad bez sterowania fazowego. Z mostka prostowniczego dam tyrystor na bramkê dam napiêcie sta³e wy¿sze o kilka woltów od wyj¶ciowego stabilizatora, na katodê tyrystora du¿e C. Powinno zadzia³aæ.

W³adys³aw

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Reply to
W³adys³aw Skoczylas

mam w postaci elektroniczne jartykul z PE

Reply to
Greg(G.Kasprowicz)

W³adys³aw Skoczylas napisa³(a):

Witam, ja tak± hybrydê za³o¿y³em do prostownika na pierwotnym i dzia³a ju¿ z 8 lat. Pozdrawiam Blasiutek

Reply to
blasiutek

From: "blasiutek" To: Sent: Friday, November 18, 2005 11:14 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

W moim przypadku to nie zadzia³a. Mam cztery uzwojenia wtórne i to jedno ma w³a¶nie 35V. Pozosta³e s³u¿± do zasilania innych stabilizatorów.

Bêdzie to zasilacz, generator, i mierniki sterowane z komputera PC. :-)

W³adys³aw

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Reply to
W³adys³aw Skoczylas

Bodajze LM10 jest stabilizatorem liniowym duzego pradu ... i w pdf do niego jest taki schemacik.

A w dzisiejszych czasach .. moze jednak falownik po pierwotnej stronie i trafo impulsowe ?

From: "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Saturday, November 19, 2005 12:41 AM Subject: Re: Stabilizator wstepny

Tu nie chodzi o schemat (układ) stabilizatora, tylko o zmniejszenie strat mocy na nim.

Po pierwsze nieekonomiczne musiałbym robić kilka zasilaczy, conajmniej dwa. Po drugie duże wyzwanie: zasilacz kluczowany po stronie pierwotnej z regulacją napięcia wyjściowego od 0 do 30V

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

Władysław Skoczylas

I o takim ukladzie mowie. Jest w pdf do liniowego stabilizatora duzego pradu produkcji NS.

Rynek twierdzi ze ekonomiczne. Zaoszczedzasz na trafie, na elektrolitach.

Flyback 5-35 i stabilizator liniowy.

From: "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Saturday, November 19, 2005 11:41 AM Subject: Re: Stabilizator wstepny

Przejrzałem tego pdf-a i nigdzie nie znalazłem czarodziejskiego sposobu zmniejszenia mocy wytracanej na stabilizatorze liniowym. Natomiast jako zasilacz impulsowy to on raczej nie jest najlepszym pomysłem.

dwa trafa impulsowe, dwa elektrolity 100uF/400V, i chyba cztery tranzystory nie licząc drobiazgów. Aaaa i pewnie jakieś trafo zwykłe, bo skąd elektronika na pierwotnym będzie "wiedziała" jakie podać napięcie na wtorne.

i jak to się będzie zachowywać przy zmianie prądu obciążenia od 0 do 2A? Wiem, jest to do zrobienia, ale mówimy o takich sprawach jak trafo z dodatkowym uzwojeniem do oddawania energii do zasilania i wielu innych problemach. Nie licząc tego że stabilizator liniowy nadal pozostaje, więc ekonomia się wali.

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

Władysław Skoczylas

Bo zadzialalem jak Radio Erewan. LT1083

Jeden ci starczy. Za to odpadaja dwa ze 22mF/40V,

From: "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Saturday, November 19, 2005 2:19 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

to też nie pomoże, te same prawa fizyki co do LM10, czy LM323, itd.

Zabrzmiało jak: jedna ręka ci wystarczy. Z to odpada kupowanie drugiej rękawiczki.

Władysław

Władysław Skoczylas

Ale nie do konca. Spadek na czesci liniowej jest staly i maly.

From: "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Saturday, November 19, 2005 6:15 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

to znaczy że reszta mocy wytraca się w diodach czy w tranformatorze? bo P=U*I, a prąd jaki jest, każdy widzi...

Władysław

Władysław Skoczylas