Stabilizator wstepny

Nie jest pobierana z sieci. Po cos w koncu ten regulowany prostownik tyrystorowy dali.

From: "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Saturday, November 19, 2005 6:54 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

Aaaaa to wreszcie załapałem. Dać stabilizator wstępny na tyrystorze. To już mówiliśmy wiele postów wyżej. i wtedy obejdzie się bez specjalizowanych stabilizatorów LT, LM Zresztą nie nadają się do tego w tym przypadku. Stabilizator będzie musiał być na tranzystorze.

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Okradaja nas na stacjach? >>>

Władysław Skoczylas

Władysław Skoczylas napisał(a):

A nie masz możliwości wymiany trafo na takie z odczepami co kilka V po stronie wtórnej? Dojdzie co prawda koszt przekaźników ale IMHO to ma sens - wyjdzie mniejszy radiator więc i mniejsza obudowa. Niedawno korzystałem z firmowego zasilacza NDN 30V/10A - tam klikanie przekaźników było słychać przy zmianie napięcia wyjściowego o kilka V.

Reply to
badworm

From: "badworm" snipped-for-privacy@post.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Sunday, November 20, 2005 12:51 PM Subject: Re: Stabilizator wstepny

Obudowa nie jest zdeterminowana radiatorem, dużo szpejów i tak będzie w środku. Radiator zajmuje całą tylną ściankę - oceniam go na 60-80W To trafo ma 4 uzwojenia, a i tak brakuje mi jeszcze 4. W handlu takiego nie znajdę, musiałbym nawijać. Początkowo nastawiałem się na wytracanie tej mocy na radiatorze, ale będą sytuacje kiedy włącze urządzenie na noc i nie chciałbym rano znaleźć kilku węgielków na biurku :-)

Tak, też takowy używam w pracy, bardzo skuteczna metoda.Nawet gdybym kupił takie trafo to i tak brakłoby mi uzwojeń. Potrzebuję: 9V/100mA, 12V/2A, 20V/2A (to łącze z 12V/2A),

35V/2A i z tego samego pobieram przez stabilizator impulsowy 12V/1A (max) i jeszcze 4 x 9-12V każde izolowane

Władysław

Władysław Skoczylas

Władysław Skoczylas napisał(a):

Może zlecić nawinięcie i to w dodatku toroida? Jest parę firm handlujących transformatorami toroidalnymi i w dodatku wykonującymi je według życzenia klienta za w sumie niewiele większe pieniądze niż typowe trafo z szeregu.

Reply to
badworm