Spróbkowany przebieg i składowe harmoniczne

Witam szanownych czytelników. Chodzi mi o to w jaki prosty sposób a najlepiej za pomocą jakiego programu mogę w miarę szybko i prosto wyznaczyć:

1) składowe harmoniczne, 2) widmo amplitudowe, 3) wartość skuteczną przebiegu 4) wartość skuteczną pierwszej harmonicznej 5) całkowitą wartość skuteczną sumy pozostałych harmonicznych (2,3...n-tej)

na podstawie spróbkowanego sygnału.

Przebieg sygnału był w równych odstępach czasu próbkowany (co 200us) a wszystkich próbek jest 512. Próbowałem wyznaczyć widmo amplitudowe w Matlabie za pomocą funkcji fft(x) ale to co otrzymuje w wyniku nie pokrywa się z tym co powinno wyjść a dokładnie chodzi o wartości amplitud kolejnych harmonicznych. Z tego co zaobserwowałem na oscyloskopie przebieg jest sinusoidalny (dość silnie zakłucony) o amplitudzie 0,7V i częstotliwości 50Hz a matlab podaje ze amplituda pierwszej harmonicznej wynosi 160V (kolejnych około 30V) . Wiem że na pewno to ja coś robie nie tak w matlabie i wychodzą mi takie durne wyniki. Dlatego chciałbym zapytać szanownych grupowiczów co za narzędzia mogli by mi polecić aby szybko i prosto poradzić sobie z wyznaczeniem w/w wartości dla spróbkowanego sygnału. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Reply to
roxy

Wed, 13 Aug 2003 22:16:05 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "roxy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Za pomoca programu ktory sam napiszesz :-))) Takie obliczenia to w Matlabie by mozna, ale nie w czasie rzeczywistym.

Reply to
BLE_Maciek

Przeczytaj sobie help albo jakis przyklad zwiazany z fft, tam znajdziesz ze wynik otrzymany funkcja fft trzeba jeszcze usrednic (podzielic wartosci przez liczbe probek), zeby otrzymac rzeczywiste wartosci wspolczynnikow przy kolejnych harmonicznych.

Reply to
czeczek