Skalowanie płytek PCB

Witam.Chodzi mi o wydruk płytki drukowanej na papierze, żeby odstęp między nóżkami układu scalonego wynosił 2,54mm (gdy nie ma podanej wielkości płytki ). Mam np rysunek płytki i nic więcej. Jak to zrobić ? Chodzi mi o nieskomplikowane płytki i o dostępne free proste programy do tego.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4680 (20091211) __________

lub

kolarz

W dniu 2009-12-12 14:13, kolarz napisał/a:

Tu masz obrazkowo pokazane:

Czarek

Ale ta odpowiedź nie dotyczy mojego zapytania.

Reply to
kolarz

kolarz pisze:

W jakim formacie płtki?? W jakimś obrazkowym?? (mam tylko nadzieję, że nie JPG :)). Słyszałeś kiedyś o DPI?? :D... Ja bym to robił w GIMPie. Bierzesz miarkę i mierzysz odstęp pomiędzy skrajnymi nóżkami jakiegoś na przykład scalaka czy czegoś - bierzesz nóżki po jednej stronie, mierzysz pomiędzy środkami padów... Wyjdzie Ci ileś pixeli (px). Teraz liczysz jaki powinien być odstęp: d = (n-1) * 0.1" Gdzie n to ilość nóżek, wynik w calach :)... Liczysz DPI: DPI = px / d Wchodzisz w Obraz -> Rozmiar wydruku i wpisujesz tam w pole DPI (zarówno dla poziomu jak i pionu). Dajesz OK Zapisujesz jako TIFF (bez kompresji albo z LZW). Wychodzisz. Drukujesz IrfanView (u mnie GIMP źle drukuje, może u Ciebie będzie lepiej), dając we właściwościach druku Rozmiar oryginalny (z DPI).

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Te 0,1" to typowy wymiar scalaków w DIP itp, odpowiada to 2,54mm, jak masz inny raster wyprowadzeń, to oczywiście musisz inną wartość wstawić zamiast 0,1"

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

OK. Bedę próbował w tym Gimpie, może coś wyjdzie. Ale jak by ktos miał inne sposoby, to chętnie bym spróbował.

Reply to
kolarz

Użytkownik "kolarz" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:hg0b9q$ccu$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Da się i w Wordzie ;) - ostatnio jak mnie wnerwił Windołsowy kreator wydruków faksów to jedynym wyjściem było wkleić *.bmp do Worda. Pozdrawiam FJ

Reply to
Filip J

Użytkownik "kolarz" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości

IMHO najlepszy do tego Irfanviewer, darmowy, wyrduk można dowolnie skalować, obrazki dowolnie zwiększać/zmniejszać. Przem

Reply to
Przemek

polecam darmowy Inkscape 0.46 ( odpowiednik płatnego Corela). Importujesz interesujacy Cie plik, rysujesz kwadrat 2,54mm x 2,54mm skalujac rysunek przesuwasz kwadrat tak aby pasowal miedzy dwoma padami.

Reply to
j.r.

Użytkownik "kolarz" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg06ss$fk$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Za to Twój AV skutecznie wpienia/ł wiele osób na grupie swoimi debilnymi sygnaturkami ;-)

Reply to
Mikołaj Tutak

Ja z prosbą do tego kolegi od Gimpa, żeby może podał przykład , jeśli mam znany wymiar płytki np. 5cm x 5cm. Pomijam liczenie nózek w układzie scalonym,- dla uproszczenia. Bo skalowanie coś źle wychodzi na wydruku

Reply to
kolarz

Reply to
Jarek P.

A dlaczego nie? Potrzebowałem kiedyś "na gwałt" JTAGa, znalazłem w necie interfejs, od razu z pokazaną płytką, ładne B&W w jpegu. Puściłem wprost na drukarkę, suwmiarką zmierzyłem na wydruku odległość między skrajnymi nogami scalaka, przy pomocy zaawansowanej matematyki z zakresu 4 klasy podstawówki policzyłem o ile ten jpeg był przeskalowany w stosunku do oryginału i takie skalowanie ustawiłem w "opcjach wydruku", drukowałem wprost z windowsowej przeglądarki grafiki. Wydruk wprost na magiel poszedł, płytka wyszła bezproblemowo, służy do dzisiaj, potwierdzając tym samym, że prowizorki są najtrwalsze.

Jarek P.

j.r. pisze:

BTW: Jaki tam odpowiednik? Inkscape jest fajny, ale do Corela brakuje mu jeszcze z 80% możliwości. Podobnie do Adobe Illustrator'a. Nie ma nawet trywialnego importu plików .PS ani wektoryzatora (a'la Corel Trace).

Reply to
Adam Dybkowski

W tym wypadku tzn skalowania z uzyciem siatki lub wzoru rozstawu spokojnie wystarczy. Co do wszystkich mozliwosci Corela nie wypowiadam sie gdyz autor watku raczej ich nie wykorzysta a za licencje na Corela prawdopodobnie nie wylozy tez pieniazkow.

Reply to
j.r.