Silniczek??

Witam!! Jestem posiadaczem odtwarzacza cd wraz z magnetofonem i radiem (tzw "jajko"). Niestety cd odmówił posłuszeństwa i po włożeniu , płytki zamknieciu klapki po chwili info na wyświetlaczu - no - czyli nima płyty. Co udało mi się zauważyć to ze płyta nie rusza tzn naped nie obraca nią wcale - pewne na 100%.Co mogło się stać - silniczek???. Dziękuje i Pozdrawiam !!

Reply to
ondrej

Użytkownik ondrej napisał:

Raczej laser. Silnik obracający płytę nie ruszy, do momentu gdy elektronika ogniskując promień lasera na płycie, stwierdzi obecność płyty w napędzie.

GM

Reply to
sp9rjt

No poczysciłem go troszeszkę i coś czasem bujnie na ułamek sekundy - to chyba faktycznie laser.

Reply to
ondrej

No poczyściłem go trochę i coś tam bujnie czasem na ułamek sekundy i staje - chyba faktycznie laser....?. Dzięki!!!

Reply to
ondrej

mavs[NOSPAM] napisał(a):

Widziałeś kiedyś żeby się włączał napęd po zamknięciu szufladki z CD ? Bo ja nie, a innego czujnika obecności płyty niż laser tam nie ma.

Reply to
Maksymilian Dutka

Dnia 2004-12-16 22:12, Użytkownik sp9rjt napisał:

Od kiedy to jest zasada? Bo widzialem takie ktore najpierw kreca a pozniej sie jak to napisales "ogniskuje" laser.

Reply to
mavs[NOSPAM

Dnia 2004-12-16 23:00, Użytkownik Maksymilian Dutka napisał:

Malo widziales :) naprawde! Nigdy nie slyszales jak cdrom po zamknieciu szuflady czyms szural? To byly kulki stabilizujace w podstawce taleza podtrzymujacego plyte (a jesli kulek nie bylo - bo i takie bywaja - to szum obrotu samego taleza). Kreci az milo. Nie wierzysz? Moze nie rozebrales dziesiatek napedow tak jak ja. Jednakze "implementacje" moga byc rozne. I nie mow mi ze cdrom to cos innego... normalne odtwarzacze audio tez studiowalem :)

Reply to
mavs[NOSPAM

mavs[NOSPAM] napisał(a):

Rozbierałem ok. 6 napędów CDROM, wszystkie po wsadzeniu płyty próbowały złapać ostrość jak złapały to zaczynały obracać CD. Nie będą się sprzeczał że nie ma takich napędów które najpierw kręcą płytę, ale logicznie wnioskują było by to bezsensowne.

Reply to
Maksymilian Dutka

PAndy napisał(a):

Do "decyzji" o obracaniu płyty wystarczy żeby cokolwiek trafiło do elementu światłoczułego, nawet przyłożenie foli aluminiowej nad głowicą wywołuje włączenie silnika napędowego, który się zaraz zatrzymuje bo napęd nie może nic sensownego odczytać.

Reply to
Maksymilian Dutka

Dnia 2004-12-16 23:14, Użytkownik PAndy napisał:

racja... nalac Mu :) Nie wiem tylko czy przypadkiem nie da sie samym nawet slabym odbiciem od plyty stwierdzic ze ona jest w napedzie... bez obracania... ale to nie zmienia faktu ze takie cos widzialem moze raz.

Reply to
mavs[NOSPAM

mavs[NOSPAM] napisał(a):

To pobawił się ostrością i dał sobie spokój :)

Reply to
Maksymilian Dutka

Dnia 2004-12-16 23:20, Użytkownik Maksymilian Dutka napisał:

a jak nie wkladales plyty? :)

Reply to
mavs[NOSPAM

Dnia 2004-12-16 23:30, Użytkownik mavs[NOSPAM] napisał:

bo jak ja nie wlozylem plyty, to wysokosc soczewki n.p.m. wariowala... a silnik probowal krecic plyta. Wiec co? Soczewka zogniskowala promien w eterze? Przeciez plyty nie bylo a jednak obracal. Co do odpowiedzi na pierwotne pytanie - mozna sprobowac wyczyscic ta nieszczesna soczewke. Byle czystym izopropanolem naniesionym na koncowke miekkiego nie pozostawiajacego wloskow materialu. Jesli to nie pomoze, trzeba bedzie sie udac do serwisu. Moze to jeden z tych napedow ktore jednak najpierw wykrywaja plyte a potem nia obracaja. Albo cos z tym silnikiem - zwykle sterownik silnika krokowego (lubi sie grzac wiec moze sie przegrzac)

Reply to
mavs[NOSPAM

Witam Potencjpmetr jest ok - trzyma sie , luty w porzadku.Narazie nie kręcciłem - wieczorem się za to wezmę. Typ mechanizmu laserowego - soh aau 9e08. Jeśli by to było to - czy dokładnie taki na jego miejsce czy są odpowiedniki?.Ten widziałem że 121 zł kosztuje. Pozdrawiam! Dziękuje za odpowiedzi zarówno wcześniejsze jak i przyszłe..!!

Reply to
ondrej

ja tez sporo naprawialem CD/CDROM i neiktore modele zaraz po wlaczeniu jednoczesnie szukaly plyty ruszjac glowica, oraz krecily silniczkiem..

Reply to
Greg

moze i tak w wiekszosci napedow jest! Ale nie we wszystkich, niektore faktycznie jednoczesnie kreca i ogniskuja soczewke lasera... Wiekszosc jednak sprawdza czy jest plyta bez jej obracania

Reply to
BYRRT!