SCART problem 8 pin?

Witam, wlasnie podlaczylem tuner Sat do TV i VCR, jedno zlacze euro podpinam do TV a drugie z tunera do odtwarzacza wideo i niestety wideo nie dziala mi juz przez to zlacze euro, tzn. nie widze programow ustawionych na wideo w TV.Wyglada na to jakby tuner nie przekazywal sygnalu... dodam tylko ze kable mam wpelni sprawne :-( help, help... co robic?

Reply to
fox

Automatyczne przełączenie wejść następuje w momencie naciśnięcie PLAY w magnetowidzie. Ręcznie - wybrać pilotem AV, by było widać SAT a potem wyłączyć SAT do Standby - powinien pokazać się sygnał z magnetowidu. Czy przy połaczeniu bezpośrednim Video - TV widać programy z video? Niektóre magnetowidy nie chcą pokazywać sygnału ze swojego tunera przez połączenie "po niskiej" - albo wcale, albo trzeba magnetowid specjalnie przełączyć. Wmak

Reply to
Wmak

jak wideo podlacze bezposrednio do TV to wszystko jest ok. sprobuje tak jak mowisz, a moze jakos trzeba zewrzec ta nozke?

Reply to
fox

To zalezy jaka funkcjonalnosc ma zlacze SCART... w STB ktore robi moja firma jest pelna funkcjonalnosc ale w twoim tunerze moze nie byc zaimplemnotwana detekcja pojawianie sie napieca na pinie 8, nie wiem co ci wieciej poradzic pzoa tym - sprawdz czy podanie napiecia +12V na pin 8 w SCART VCR w twoim tunerze, przelacza go na tryb bypass jesli nie to najprawdopodobniej problem jest tunera i bedziesz musial obejsc go kupujac przelacznik do SCART lub nowy TV z dwoma SCARTami...albo molestuj sprzedawce/producenta tunera o soft ktory rozwiaze problem...albo kup inny tuner...

Reply to
PAndy

Dzieki za odpowiedz, zadzwonilem do producenta i powiedzial mi ze to wina mojego VCR ze podobno nie podaje sygnalu na pin8 tak ze tuner sie nie przelacza... troche to dziwne bo mam nowe wideo i to w dodatku dobrej marki, wiec takie standardowe rzeczy to chyba ma. Tak wiec pewnie zostaje mi kupno przelacznika albo korzystanie z UHF :-)) alternatywny soft ma wogole klopoty z obsluga SCART.

Reply to
fox

A upewnij sie ze w twoim VCR nie ustawia sie sposobu sterowania PIN8... mozliwie ze cos trzeba wlaczyc...zawsze pozostaje dopiecie jakiegos nieuzywanego klawisza na pilocie i wlaczanie napiecia z palca...

Reply to
PAndy

fox snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Jeśli przy bezpośrednim połączeniu magnetowidu z TV włączenie PLAY powoduje przełączenie telewizora z odbioru "z anteny" na VIDEO (AV,EXT )to znaczy, że magnetowid działa poprawnie - steruje tą 8 nóżką. Jest jeszcze jedna możliwość czy przypadkiem w menu magnetowidu nie ustawiłeś formatu 16:9 ? Wtedy ,być może, magnetowid podaje 6 zamiast 12V , nowoczesnym telewizorom to wystarcza do przełączenia a Tuner SAT głupieje. Ogólnie wygląda to na feler tunera SAT, chyba, że kupiłeś jakieś wyrafinowane kable Euro - podobno są takie - "kierunkowe" (pewno mają diodę w przewodzie pomiędzy 8-mymi nóżkami) - odwróć kable. Wmak

Reply to
Wmak