rs232 bez użycia lini Rxd?

Witam. Jest urządzenie podłączone do portu rs232 w starym laptopie. Wymiana danych jest w dwóch kierunkach, lecz wykorzystywane piny w obu wtyczkach to : TXD, CTS, RTS, DTR i gnd. Jak to działa??? W jaki sposob laptop czy urządzenie odbiera dane? Czy jest to jakiś wariant transmisji synchronicznej czy jakieś "zwariowane" rozwiazanie nie trzymajace się żadnych standardów. Zauwazyłem, że na kilku z tych linii dane lecą non stop, ale nie mam pewnosci bo monitoring robiłem na porcie asychronicznym więc czytałem zapewne bzdury.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim. Jesli tak proszę o pomoc w wyjasnieniu lub wskazówki jak to rozgryźć. Pozdrawiam Piotrek

Reply to
news.onet.pl

Powitanko,

Zaraz, to TXD jest w obu polaczone?, czyli idzie TXD<>TXD? Bo moze 2-kierunkowosc polega na zglaszaniu, ze 1 urzadzenie moze odbierac nastepne dane.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Użytkownik "Pawel O'Pajak" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h7oimr$1t4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dwukierunkowość może też wynikać z pomylenia pinologii :)

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w wiadomości news:h7op3k$hmi$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

od strony komputera tylko TXD, CTS, RTS, DTR są obsadzone, z czego tylko CTS jest linia wejsciową. Czy jest mozliwe by tą linia czytać coś?

Piotrek

Reply to
news.onet.pl

Pamiętam gdzies koło 1999 jak rozbieralem czujnik temperatury na A/C podpiety pod XT (czyli wtedy zabytek). Ktoś wykorzystał RS232 jako ... protokół synchroniczny i wprowadzał bity z rejestru przez linie która była w programie czytana recznie, nie pamiętam już którą. A musiał tak zrobic, bo na LPT byly jakieś przekaźniki ;)

Stary sprzet naprawdę był robiony partyzancko.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "news.onet.pl" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:h7otab$67c$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Możliwe, choć wydaje się mało prawdopodobne. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

taki system działania uzywa modem BAYCOM do Packet Radio

czyli nie jest to wynalazek

Reply to
VSS

Użytkownik "VSS" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h7qvpu$l86$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...