brak RS232, urządzenie na RS232, przejściówka :(

Witam.

Otóż mam mały problem. Chcę kupić jakiegoś laptopa do 2600 zł, aby prezentować klientom pewne urządzenie podłączane pod port RS232. Niestety żaden spotkany przeze mnie laptop do tej ceny nie posiada portu RS232. Czy jeśli kupię przejściówkę USB ===> RS232 to urządzenie będzie poprawnie działało (program został napisany pod port RS232). Czy są jakieś komplikacje, braki komunikacji (zależy mi na bezawaryjności). Może ktoś kiedyś posiadał taką przejściówkę i może podzielić się wrażeniami?

Pozdrawiam

Reply to
Piotrek

Piotrek napisał(a):

Testwałem kilka takich scalaków używanych w przejściówkach. Jeżeli używasz standardowego programowanai portów opartego na API i standardowych prędkości transmisji, bez żadnego wydziwiania (niezależne machanie nóżkami sterującymi RTS, DTR, itp.), to wszystko powinno być ok. Kłopoty mogą się pojawić, jeżeli port RS wykorzystujesz w niestandardowy sposób. Np. interfejs programujący do PonyProga nie programuje AVR, a pamięci I2C idą strasznie powoli, jeżeli podepnie się go przez taką przejściówke.

Pozdrawiam, PAwel

Reply to
Paweł Hadam

Użytkownik "Piotrek" snipped-for-privacy@piotrek.com napisał w wiadomości news:42d0c910$0$2118$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Jeśli chcesz mieć stuprocentową pewność - kup taką przejściówkę (albo pożycz) i przetestuj na stacjonarnym kompie, czy działa. Jak pójdzie, to z laptoptem raczej też :)... .

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Tylko przejsciowki na PCMCIA sa w pelni kompatybilne z RS232.

Sebasto

Reply to
Sebastor

bo de facto jest to to karta PCI :-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

właśnie chciałem byłem to napisać, ale jakoś misie PCi wyskoczyło. IDE miało być...

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

No duzo lepsza bo z przyjaznym dla elektronika interfejsem IDE :)

Sebasto

Reply to
Sebastor

Kłopoty mogą też być jeżeli aplikacja korzysta z portu w jak najbardziej standardowy sposób (wywołania API), ale protokół komunikacji jest mało elastyczny i był wymyślany w epoce RS232. Sam kiedyś coś takiego popełniłem (i poprawiłem szybko gdy przyszło do użycia FT232BM) - wystarczy, że po każdym wysłanym bajcie aplikacja czeka na potwierdzenie a na wykonanie całej sekwencji operacji ma timeout np. 100 ms. W przypadku sprzętowego portu RS232 (na płycie głównej / karcie PCI / PCMCIA) opóźnienia transmisji były bardzo krótkie i przy stałym czasie reakcji odpytywanego urządzenia wszystko szło płynnie. Po przejściu na konwerter USB->RS232 zaczęło się mocno sypać, bo transmisja 1 znaku przez USB, wypchnięcie go szeregowo przez scalak FT232BM i przesłanie odpowiedzi spowrotem przez USB potrafiły zająć nawet kilkanaście ms. Problem trochę poprawiły nowe sterowniki FTDI gdzie można było ustawić minimalny okres odpytywania urządzenia na 1 ms. Ale i tak transmisja szła kilka razy wolniej niż przez prawdziwy RS232. Trzeba było przeprojektować protokół aby przesyłane były długie ramki (i najlepiej potwierdzenie z oknem).

Reply to
Adam Dybkowski