rozgałęźnik RS-232

Mam dwa skanery SICK ze złączem RS-232 i jeden moduł do komunikacji szeregowej. Czy jest możliwe podłączenie tych dwóch skanerów do jednego portu? Komunikacja jednokierunkowe, czytać będą te same dane w różnym czasie. A może jakiś mikrokontroler z 3 UART'ami? pozdr

Reply to
igl

igl pisze:

Da się wysumować na kablu. W każdym skanerze wyjście TX połączyć do przewodu przez diodę wlutowaną we wtyczce w kierunku na zewnątrz od skanera. Równolegle z diodą rezystor np 5k. Oba przewody TX możesz już połączyć razem na to samo wejście w kompie.

Reply to
Mario

Użytkownik "igl" snipped-for-privacy@malpa-poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gomtct$ekv$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jeśli te skanery mają monitorować stan linii RSa to bez problemu mozna je włączyć równolegle. Tylko pytanie po co dwa, jak odczytają zawsze te same stany...

Reply to
Jd.

Jd. pisze:

Chyba skanery (czujki) optyczne do monitorowania terenu.

Reply to
Mario

To rozwiazanie mi sie podoba. Zakladam, ze bedzie ono bezpieczne zarowno dla skanerow jak i dla sterownika PLC.

Reply to
igl

igl pisze:

Ja tak robię żeby podłączyć swoje urządzenia do wspólnego portu RS232. Przeszedłem z RS485 na RS232 a chciałem zachować możliwość odpytywania kilku urządzeń na 1 porcie. Dioda ma wymusić stan zero a rezystory wymuszają stan 1. Standard zapewne tego nie przewiduje. W pełni poprawnie to byłoby przejście na RS485 czyli dodać trzy konwertery RS232/RS485 :)

Reply to
Mario

Te konwertery wygladaja bardziej profesjonalnie, czyli lacze linie RS485 rownolegle, czy jest wymagana jakas konfiguracja?

Reply to
igl