Rezonator a kwarc + owe z 3ma nozkami.

Witam.

Mam pytanie do szanownych, jaka jest >praktyczna< roznica miedzy rezonatorem a kwarcem. Jedyne co o tym zauwazylem to w nocie mikrokontrolera atmela sugeruja troche inne pojemnosci kondensatorow sprzegajacych z masa (30pF i 40pF0. Oraz chcialbym zapytac o kwarc/rezonator (zgodnie z powyzszym nie rozrozniam) ktory ma 3 nogi, tzn. 2 normalne do srodka i jedna po srodku przypieta do metalowej obudowy. Zeby zadac pelne pytanie to napisze nawet co on tam ma na buzce:

08205 Z02 10F15AW ndk'9317

To jest 10 MHz, prawda?

Za odpowiedzi z gory dziekuje. BartMan

Reply to
BartMan

Witam.

Artur Miller napisał(a):

O raju! Nawet nie wiem co to jest. No a co z roznica miedzy rezonatorem a kwarcem, ktos wie? BartMan

Reply to
BartMan

Nie zaluj, napisz cos wiecej;)

Reply to
rozrabiak

Sa tez rozne filtry "ceramiczne", z trzecia noga do masy ..

Witam.

dziadek Ben napisał(a):

Kupione w Warszawie na Hozej/Marszalkowska (semiconductors bank).

Czyli podlaczamy tylko rezonator do mikrokontrolera. Rozumiem, ze jak zadziala, to znaczy ze jest to rezonator z kondensatorami.

Jesli ktos chce moge wrzucic do netu fotke tego cuda. Dajcie ew. znac.

Hmm, swietny pomysl. Zajrze tam.

Dzieki "dziadku" :) Pozdrawiam, BartMan

Reply to
BartMan

dziadek Ben napisał(a):

No ja to potrzebuje rezonatora do mikrokontrolera. Filtrowac nie bede ;) BartMan

Reply to
BartMan

Eeee .. a dokad wtedy 3-cia noga ?

dziadek Ben snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

Ta 13-ta noga dla w.cz. to to samo co masa (przecież "odsprzęgnięta"). Akurat naszym konstruktorom tak się zrobiło a w katalogowej aplikacji tych scalaków i w większości zagranicznych konstrukcji ta środkowa noga filtru fonii jest na "prawdziwej" masie. Wmak

Reply to
Wmak