[Retro] Układy do syntezy mowy

Poszukuję do pewnego projektu retro układu do syntezy mowy w stylu lat osiemdziesiątych. Z oczywistych względów układ ma mówić po angielsku. :) Najbardziej kultowe układy TMC0280/TMS5100, stosowane m.in. w zabawce Speak & Spell są drogie i z tego co widzę osiągają dość wysokie ceny na eBay'u.

Może jednak istnieje jakaś nieco nowsza alternatywa? Chodzi mi o układ przeznaczony do pracy na magistrali ośmiobitowych mikroprocesorów, w rodzaju Z80 albo 6502.

Wydaje mi się, że istniała jakaś "mówiąca" przystawka do polskiego komputerka edukacyjnego CA80. Ktoś pamięta co to było i jaki układ wykorzystywało?

Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora mowy i prostego układu muzycznego?

Reply to
Atlantis

W dniu 2018-11-28 o 13:57, Atlantis pisze:

Ja miałem do Spectrum to:

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

uzywane np tutaj:

Cezar

Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bfe90b2$0$482$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Atlantisie, ale czemu znow wykopaliska ? Wez jakiegos ARM, postaw kiepski syntezator, dorob sterowanie z prostej magistrali :-)

prosty syntezator daje sie zrobic zapamietujac dzwieki formantow, czyli głosek ... pozostaje potem tylko zamienic tekst na potrzebne gloski (po angielsku dosc skomplikowane).

Dla zabawy, która jednakże posiada pewien walor dydaktyczny. ;) Odpalenie jakiegos syntezatora mowy na STM32 nie jest wielką sztuką. Jak znam życie, to pewnie na GitHubie jest już co najmniej kilka różnych bibliotek do tego. Mi jednak zależy, żeby projekt był w stylu retro, a nie jedynie udawał taki. Płytki z 6502 oraz Z80, które mogłyby być podstawą takiego projektu już kiedyś skleciłem. ;)

Jakoś nie przemawia do mnie idea mieszania współczesnej elektroniki z układami retro. Granicą jest jak dla mnie zastosowanie współczesnych układów SRAM albo zastąpienie TTL-i układami np, z serii HCT.

Docelowo celem projektu będzie zbudowanie mówiącego zegara, nawiązującego wyglądem i zastosowanymi rozwiązaniami do lat osiemdziesiątych. :)

Reply to
Atlantis

E tam gadający zegar... KITTa lepiej zbuduj, to będzie dopiero coś.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

W dniu środa, 28 listopada 2018 13:57:23 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

Kiedyś kolega, trochę przypadkiem kupił układ SPO256 (o ile dobrze pamiętam). Był to syntezator mowy z interfejsem do CPU. Chciał kupić układ z fonemami (taki uniwersalny) ale trafiła mu się wersja specjalizowana do zegarka - na pojedyncze polecenia mówił liczebniki i zwroty typu o'clock, am, pm, wake up.

Reply to
Krzysiek

to SP0256-017 wg Wiki, które wcześniej podałem

c.

Reply to
Cezar