Regulacja oświtlenia

Witam Jestem trochę "ciemny" w tych sprawach, ale mimo wszystko chciałbym sobie zrobić regulacje oświetlenia w pokoju. Tzn jakiś rezystor wmontować przy włączniku oświetlenia, mam nadzieje że to nie jest zbyt skomplikowane. Proszę o jakieś rady.

pozdr.

Reply to
djgrzel

Tzn jakiś "rezystor" => potencjometr ;P

Reply to
djgrzel

Tak sie nie da. Lepiej kup gotowy sciemniacz (nie nadaje sie do swietlowek kompaktowych) i nie kombinuj. Ale to w ogole marny pomysl, zwykla zarowka zasilana zbyt malym napieciem traci sprawnosc i cala moc idzie w gwizdek.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Aha, dzięki.

pozdr :)

Reply to
djgrzel

Co wcale nie oznacza, że pobiera taką samoą moc jak przy pełnym oświetleniu :)

Reply to
Jacek "Plumpi