Reanimacja pilotów dzisiaj

Cześć

Jak się dzisiaj reanimuje gumki przewodzące w pilotach? Wiem, najlepiej kupić nowy ale w tym przypadku to od kina domowego z górnej półki - oryginalny kosztuje kilkaset PLN.

Farba przewodząca, wklejenie nowej gumki czy stary harcerski sposób z naklejaniem folii aluminiowej? Który zestaw naprawczy jest warty polecenia?

c.

Reply to
Cezar

Dnia Thu, 29 Apr 2021 08:03:12 +0100, Cezar napisał(a):

A rozebrać i umyć ciepłą wodą z detergentem? Wiele z reanimowanych przeze mnie pilotów bylo niemożebnie zapaćkane w środku.

Reply to
Jacek Maciejewski

już próbowałem - niektóre gumki mają kilkanaście Mohm i nie pomaga żadne mycie.

c.

Reply to
Cezar

W dniu 2021-04-29 o 09:03, Cezar pisze:

Dawno, dawno temu (w latach 80-tych) jak zdarzało mi się naprawiać kalkulatory to przemywałem takie gumki szmatką zmoczoną benzyną. Nie mam pojęcia, czy dobra metoda - wydaje mi się, że potem lepiej działały. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Kiedys umylem ciepla woda z plynem do mycia naczyn i pomoglo ale na krotko wiec ponownie rozebralem i wyczyscilem takim sprayem do czyszczenia stykow (izoproponol?) ale tak ze wszystko w nim plywalo i to pomoglo na kilka lat.

W dniu 29.04.2021 o 09:03, Cezar pisze:

Umyć mydłem, a później spirytusem. Jak nie pomoże to są zestawy naklejek przewodzących na gumki.

yabba

Reply to
yabba

Dnia Thu, 29 Apr 2021 09:04:30 +0100, Cezar napisał(a):

Gumki można przetrzeć bardzo drobnoziarnistym papierem ściernym, tak koło 1000. I oczywiście, płytkę ze stykami też potraktować tamponem maczanym w spirytusie.

Reply to
Jacek Maciejewski

W dniu 2021-04-29 o 09:03, Cezar pisze:

Kup sobie w elektroniku zestaw naprawczy, gumki + klej silikonowy, działa. Np tu

Janusz

To jest zdecydowanie najlepszy sposób. W ten sposób zreanimowałem ze 3 piloty i 2 telefony DECT. Nie zapomnij o ścięciu starych gumek – to jest najtrudniejsza czynność w tym wszystkim, bo trzeba uważać, by ściąć równolegle i nie za dużo (bo jak za mało, to można jeszcze poprawić).

Reply to
Grzexs