Re: Zwieranie pr?dnicy.

Tyle, że to jest błąd - jωL to jest liczba urojona, R rzeczywista. Nie

> możesz porównywać jednej z drugą, bo to nie ma sensu. Tak jak np. 3+2j > oraz 2+3j - która jest większa? Jeśli już, to można te liczby porównywać > na moduł, co sprowadza się do ωL >> R - tak jest dobrze.

no i patrz, jak mnie pouczyłeś, ale wygląda n to, że zainteresowani zrozumieli. Może należałoby też zauważyć, że jeśli skróty myślowe weryfikować matematyką, to relacja ">>" jest w najlepszym wypadku mgliście zdefiniowana i raczej należałoby napisać np. ωL > 10·R?

ale oczywiście, masz rację. Poprawnie powinno być

|jωL| >> R

Upieram się przy notacji |jωL| żeby nie wprowadzać podejrzenia, że coś tam jest rzeczywiste.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski