Re: Zestaw uruchomieniowy

A ciągnąc temat, po co jest złączka usb na tej płytce i ten konwerter :

"Komunikacja zestawu EvB 4.3 z komputerem została zrealizowana za pomocą konwertera USB-UART FT232RL (wirtualny port COM)."

Komunikacja zestawu z komputerem, po co to ? Widziałem, że na innych płytkach , starszych są porty COM. Ale nadal nie wiem po co to jest. Domniemałem sobie, że może to jest programatorem...

W tamtej płytce:
jest złącze do podłączenia programatora, który trzeba nabyć oddzielnie. > Oczywiście jeżeli nie chcesz go sam sklecić. Sprzedają programator na > USB współpracujący z AVR Studio, wg mnie w niezłej cenie:

Wygląda bardzo fajnie i rzeczywiście jest niedrogi.

A jeżeli masz w komputerze port LPT to programator AVRów powinien być ze > 2x tańszy niż wersja na USB. Jeżeli chcesz sam zlutować, części kosztują > kilka zł.

Niestety nie mam LPT, w przyszłości być może będę dysponował bardziej mobilnym sprzętem, gdzie już na pewno nie uda mi się zdobyć LPT ( mogę użyć w domu kompa ze starszą płytą główną). programowanie USB - prog - ISP. ISP to swoją drogą świetny patent.

Reply to
gdL