Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerze?

CZeść. Wymieniłem komputer. Niestety na płycie głównej teraz nie ma portu LPT. Zawsze do programowania AVRów używałem programatora na LPT. Czy można zastosować katrę rozszerzeń taką wpinaną do PCI a na zewnątrz LPT (nie wiem jak te karty się nazywają) i czyto może działać. Pytam bo słyszałem złe opinie o przejściówka ch USB->LPT a jak to jest z takimi kartami rozszerzeń? może to działać?

Reply to
slawek7

Pan slawek7 wymienił komputer:

A czemu ma nie działać? Powrót do źródeł -- kiedyś płyty główne nie miały żadnych portów i złącz, poza gniazdem klawiatury. Port drukarki był na osobnej karcie (ISA). Mam kartę PCI z portem LPT i dwoma RS-232. Teraz jej nie używam, ale nigdy nie było z tym problemu.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Działa. Sprawdzone.

A z tym może być różnie, ale bezpiecznie jest przyjąć że nie będzie działać. Słyszałem o tylko jednej kości konwertera USB-LPT, która umożliwia niezależne sterowanie liniami kontrolnymi. A dodatkowo jeszcze sterownik musi to umieć obsłużyć.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Zenek? Ciocia? Berta? slawek7? Gdzie oni są!

Działa, sprawdzone. Tylko po jakimś czasie może przestać działać, gdy slot PCI będzie potrzebny do czegoś innego :)

Sławek (BTDT)

Reply to
Sławomir Szczyrba

[...]

A nie lepiej zainwestować w "dobry" programator na USB, zamiast kombinować z niewiadomej jakości "protezami"? Też do niedawna programowałem AVR'y przez LPT, port LPT mam, ale po przemeblowaniu okazało się że potrzebuję dużo dłuższego kabla do programatora, no i nie miałem wyboru (tylko USB). Kupując jakąś kartę rozszerzeń ograniczasz możliwość programowania tylko ze stacji gdzie siedzi karta, a może zdarzyć się potrzeba zaprogramowania np z laptopa lub innego PC i co wtedy?

Pozdrawiam Piotrek

P.S.: "Dobry" programator to taki, który ma w sobie procek ze sprzętowym USB.

Reply to
Piotrek_P

W dniu 2010-07-21 20:07 slawek7 napisał(a):

Kup programator AVRów ze złączem USB i po kłopocie. Większość ze sprzedawanych na Allegro jest obsługiwanych przez AVR Studio (oprócz najtańszych konstrukcji - najlepiej sprawdzić w opisie aukcji).

Reply to
Adam Dybkowski