Re: ?ywotno?? wy?wietlaczy LCD u?ywanych w kalk

Dnia Thu, 10 Apr 2008 14:19:22 +0200, Greg(G.Kasprowicz) napisał(a): >

> [...]

hmmm.... czy ty aby naprawde po rade przychodzisz?

jak brak kontaktu to dany segment nie działa w ogóle.

a gdzie on napisal, ze brak kontaktu? Tasiemka z weglem, klejona, ma i z kiloom sama z siebie, a moze sie klej zestarzal, nie kontaktuje i ma piecdziesiat kiloomow? Pomysl troche.

Reply to
Marek Lewandowski

Dnia Thu, 10 Apr 2008 10:45:15 -0700 (PDT), Marek Lewandowski napisał(a):

Oczywiście, ale zakładam że radzący mi najpierw przeczyta co napisałem :)

Ty też jakby nie czytasz co napisane :) Cytuję: "predzej nie kontaktuje tasiemka" No co, napisał że brak kontaktu czy nie? Tasiemka nie jest sądząc po kolorze węglowa. Jest to jakaś metalizacja. 50kom jakby miała to wspaniale, przecież tam jest niemal zerowy pobór prądu i zapewne przy 1M też by działało. Więc jeszcze raz, wyraźnie: Wszystkie segmenty sa prawidłowo obsługiwane. Nie ma tak żeby któryś nie działał. Wszystkie działają, natomiast jest brak kontrastu. Cyfry wszystkie jednakowo są blade, tak jakby to chodziło na ostatnim dechu baterii (tak, baterie są nowe, mówię żebym nie dostał porady typu sprawdź baterie :) A pytam czy jest wam znany jakiś efekt utraty własności ciekłego kryształu związany z czasem?

Reply to
Jacek Maciejewski

poprawnie sterowanego raczej nie ale LCD zle sterowany z obecnoscia stalej polaryzacji elektrod bedzie ulegal rozkladowi...

Reply to
PAndy

Sprawdz baterie :-) A dokladniej zasilanie - moze cos tam zle przewodzi ?

25 letni casio kontrast ma dobry, sharp mi niestety zginal, zegarki z tamtych lat tez dlugo wytrzymywaly

Tasiemka? generator zmienil czestotliwosc ? Polaryzator sie rozpolaryzowal ?

LCD bylby ostatnim ktory bym podejrzewal.

Dnia Thu, 10 Apr 2008 21:17:47 +0200, J.F. napisał(a):

:)

No, ja też nie mam złych doświadczeń z żywotnością wyświetlaczy LCD. Używam zegarka chyba 20-letniego i jest bez zarzutu. Może to jakaś wada charakterystyczna tylko dla Sharpa?

Za tasiemkę gowy nie dam bo mam jedną ale dziwne by to było uszkodzenie tasiemki które traktuje wszystkie segmenty jednakowo. Generator- nie sprawdzę, ale chyba paroprocentowa zmiana by tak nie wpłyneła a wiekszej trudno sie spodziewać. Polaryzator - jest rozbieralny i dlatego można go sprawdzić. Jak się skrzyżuje folie, jest czerń.

No własnie, ja też. Ale jak mawiał Sherlock Holmes: Kiedy wyeliminujesz co niemożliwe, zostaje tylko to co prawdziwe (nie gwarantuję dokładności cytatu :) No i pada na ciekły kryształ :) Przyjrzałem się jeszcze raz widzialności: Najlepszy kontrast jest gdy się patrzy na wyświetlacz pod kątem ok. 30-45st, bez względu na azymut. Wtedy kontrast jest prawie dobry. Przy patrzeniu prostopadłym kontrast spada prawie do zera. Tak czy owak, dziwna sprawa.

Reply to
Jacek Maciejewski