Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...

W tzw "naturze" to mało kto się zastanawia nad takim problemem. Generalnie raczej mało prawdopodobne jest, że ktoś podłączy np. jakieś urządzenie z DB9 do RS w komputerze... A DB9 jest stosowane masowo i do wszystkiego przykładowo.

Raczej podszedłbym do tego od drugiej strony - jeśli z jakiegoś powodu bardzo Ci zależy na takim "zabezpieczeniu" zastosuj nietypowe złącza. Na przykład coś z tego

sundayman

Tak, to jest najlepsze, ale mi właśnie chodzi o standardowy kabel ;)... Żeby uniknąć zabawy w lutowanie, składanie i w ogóle... Kupujemy gotowca i działamy :)...

Reply to
Konop

No tak, ale kolega rozumie, że to akurat dokładnie sprzeczne założenia :)

Reply to
sundayman

W dniu 2010-10-10 01:46, sundayman pisze:

Tak, one są sprzeczne! Kabel "typowy" doskonale podłącza się do typowych elementów. Dlatego chodzi o to, żeby zapewnić kompatybilność elektryczną. Podpinamy i... nic się nie dzieje :).... .

Reply to
Konop

Oczywiście miało być "ostrzeżeniem".

Reply to
Adam Wysocki

Ja zrozumiałem, że ma być rozszerzenie w otworze gniazdka i pasująca wypustka na wtyczce (albo odwrotnie) - też jakiś pomysł.

Mirek.

Reply to
Mirek

No, tak też można :)

Czasem tak zabezpieczam przed samym sobą goldpiny - ucinam jednego i wkładam go we wtyczkę, dzięki temu pasuje tylko z jednej strony.

Reply to
Adam Wysocki

Konop snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Jak wystarczą 4 żyły to może kabel "czujnikowy" M12? Prefabrykowane gotowce są łatwo dostępne w najróżniejszych kombinacjach a jednocześnie poza środowiskiem przemysłowym właściwie nie spotykane. Do tego same złącza i kable bardzo solidne.

pozdrawiam

Reply to
unkn_0wn

W dniu 2010-10-15 19:13 unkn snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl napisał(a):

Jeżeli coś jest używane w przemyśle i do tego pancerne to od razu zapala się czerwona lampka - uwaga na cenę! Takie rozwiązanie może często nie mieć sensu ekonomicznego (w porównaniu z "telefoniczną" wtyczką i gniazdkiem RJ12).

Reply to
Adam Dybkowski