Re: Uk?ad do badania efektu Halla w zmiennym polu magnetycznym.

Paramagnetykiem. I tylko krew odtlenowana.

Grzegorz Kurczyk napisał(a):

P.S. Zastanawia mnie r�wnie� jedna rzecz. Krew jest ferromagnetykiem.
Reply to
Matb

Taka akademicka dyskusja sie zrobi, ale krew utlenowana tez wykazuje niewielki paramagnetyzm:

A wracajac do tematu, poszukaj jak w NMR mozna wykryc przeplyw albo moze jakos uda sie do tego zaprzac EPR, chociaz ile razy mialem do czynienia z EPRem to byly to statyczne probki. Natomiast jesli to ma byc jakis miernik przeplywu krwi przez konkretne naczynie to jakos trzeba sfokusowac pomiar, bo inaczej ci wyjdzie raczej przeplyw w calej obietosci znajdujacej sie w zakresie sondy. To moze cie zainteresowac:
znac jeslibys potrzebowal full text.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik Matb napisał:

Uuuupss... zasugerowałem się obecnością żelaza we krwi.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk