Re: Uk?ad do badania efektu Halla w zmiennym polu magnetycznym.

Ja mam ustalić jaka to będzie czestotliwość, ja mam ustalić co będzie wchodziło w skład układu przepływowego, jakie urządzenie pomiarowe, wreszcie jaki generator zmiennego pola magnetycznego. Wszystko zależec bedzie od tego jakie wyniki dadzą badania. Chodzi o samo złożenie układu, który takie pomiary umożliwi.

Grzegorz Kurczyk napisał(a):

> Witam > Jaka będzie częstotliwość zmian tego pola ? Bo efekt Hala nie różni się > dla stałego i zmiennego pola magn. Jeśli zmieni się zwrot wektora > indukcji magnetycznej, to zmieni się zwrot napięcia Halla. > Jeśli indukcja magnetyczna będzie sinusoidalna (tzn. długość wektora i > zwrot) ale linie sił pola będą cały czas prostopadłe do ruchu ładunków, > to napięcie Halla też będzie sinusoidą. Przy dużych częstotliwościach > mogą się pojawić inne problemy, ale nie wynikają one bezpośrednio z > samego efektu Halla. > > Pozdrawiam > Grzegorz
Reply to
Matb

Matb pisze:

Szukaj od hasłem "przepływomierze elektromagnetyczne" (electromagnetic flowmeter).

Przyznam, że tak zamąciłaś, że nie skojarzyłem tych dwóch rzeczy, bo w tym kontekście nie używa się pojęcia efektu Halla.

W. Bicz

Reply to
Wiesław Bicz