Re: uC poczatek

Powitanko,

Najlepszy (zaraz przyjda wyznawcy PICow i Ci wytlumacza, ze nie;-))

Ksiazki naszego (bylego niestety) grupowicza sa doskonale, wiec wszystko. Szczegolnie warto znac budowe procka, zeby wiedziec co moze, a czego nie. BTW: "wzac".

Takich stron jest od cholery i jeszcze troche. Ot chocby

, strony Atmela Mozesz sie zainteresowac Bascomem, w nim masz pelno przykladow. Ale radze uniknac pokusy pisania w Basicu na poczatek, poznanie najpierw assemblera IMHO jest konieczne by wiedziec co sie dzieje, dlaczego i czemu nie tak jak powinno;-)

Jak masz duzo kasy to z pewnoscia wygodniej i szybciej. Ja zmontowalem sobie plytke sam i modyfikuje w razie potrzeby, ale ja dzialam w '51, a tu ze wzgledu na brak ISP musze miec podstawke ZIF. W AVRach nie masz tego problemu.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak
Roman Filipecki

Tak, tak. PIC18 (dowolny w/g potrzeb) + kompilator C Hitech ew. firmowy Microchipa + MPLAB + ICD2 - jedyny słuszny zestaw.

Reply to
Name

Zgodny z C89 czy C99 ?

j.w. ?

Chce wiedzieć czy środowisko picowców dalej siedzi w kompilatorach z zeszłego wieku :D

Reply to
Sebastian Biały

Odpowiem zbiorczo.

Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie. Czeka mnie dluga droga i pewnie nie bedzie lekko. :) Utwierdziliscie mnie w planie opartym na atmegach i podobnych.

Na poczatek przerobie ksiazke i zmontuje mrugajaca lampke nocna na led-ach. A potem sie zobaczy. Celem bardziej ambitnym w dalszej prespektywie jest zmontowanie sterownika luster aby mi slonko do okna w kuchni swiecilo od polnocy. :)

Reply to
Lukasz Sczygiel

Siedzi, siedzi. Ale co innego zrobisz z taka architektura? Dobre bo male, male bo dobre i tyle. Do wiekszych rzeczy sa wieksze procki.

Reply to
Jerry1111

Przynajmniej C++ choćby na poziomie silnej kontroli typów. Dlatego właśnie uwazam PICe za bide aż piszczy bo posiadają wyłacznie jakies proste kompilatory prostego C w dodatku zapewne zgodne z samym sobą.

Reply to
Sebastian Biały

Tylko co za typy chcesz sprawdzac i niekompatybilnosci poprawiac w tak krotkim wiec prostym programie ? :-)

Nie chce zaczynać nowego tasiemca na ten temat. Zerknij tu:

"Problem z wolaniem metod wirtualnych - ARM7"

na pl.comp.lang.c

Z grubsza padły tam argumenty.

PICe jesli nie mają gcc to bida - nawet dla malych projekcików. Nawet w 100 liniach warto walczyć o jakośc kodu odchodząc od jezyka z poziomem bezpieczeństwa z czasow średniowiecza informatyki.

Reply to
Sebastian Biały

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Albo i nie ;-) Najlepiej (najbezpieczniej ze wzgledu na stracony czas) archiwizowac projekt razem z instalkami MPLABa i kompilatora C uzytego do pisania programu. Inaczej murowana strata kilku(nastu) godzin zanim sie wszystko doprowadzi do porzadku. Przerabialem to w listopadzie, gdy chcialem poprawic 2 linijki w 5-cio letnim projekcie.

Reply to
Jerry1111

no pod tym URL jest chyba coś innego niż płytki ;)

Reply to
DJ

zbyszek napisal(a):

Taaa, pamietam, ze musialem studiowac pliki wyjsciowe z kompilatora IAR-C, zeby wylapac jego bledy. Frustrujace zajecie, ale przynajmniej sie dowiedzialem jak nieefektywny jest kod wynikowy z IAR.

Reply to
Marcin E. Hamerla