Re: Trafo 100W a 100VA

Nie podzielam twojej pewności. Wydaje mi się, że dopóki rdzeń się nie

> nasyci to transformator liniowo transformuje nam rezystancję obciążenia > (z poprawką na elementy pasożytnicze). Ale pewności nie mam bo dawno > miałem Teorię Obwodów :)

Zastepczy transformatora to T z trzech indukcyjnosci: rozproszenia pierwotnej (mala) rozproszenia wtornej (mala) i glownej trafo (duza, to ta pionowa kreska). Teraz jak zapniesz na wyjsciu (wszsytkie wartosci przetransformowane) R_load i pomieniesz (pasozytnicze) impedancje rozproszenia, to masz R_load || L_h i I_prim = I_load + j*I_h Czyli odepnij obciazenie, zmierz prad w pierwotnym, to Twoje I_h. Jesli I_h << I_load, to mozesz zalozyc, ze trafo zachowuje sie jak rezystancja, ale niekoniecznie musi tak byc.

Reply to
Marek Lewandowski

Dotad masz racje.

A tu sie mylisz, bo jak dobrze[tzn zle] pokombinujesz, to straty beda znacznie wieksze.