Re: SZYBKIE pomiary mostkiem tensometrycznym - jak i czym??

A propos - ma ktos wspolczesna elektroniczna wage ?

> Laboratoryjna, sklepowa - one tez wymagaja tarowania przed pomiarem ? > Czy jakos automatycznie to robia caly czas jak tylko uznaja ze sa > nieobciazone ?

Wszystkie laboratoryjne się taruje, albo tarują się same po włączeniu, potem i tak płynie, więc przed pomiarem trzeba też tarować. Bardzo dużo ma automatyczną tarę, ale często działa ona tak, że wynik powoli "płynie" w kierunku zera, nawet jak się postawi obciążenie (oczywiście nie od razu), można tę funkcję wyłączyć. Niektóre automatycznie tarują się tylko jeżeli nie mają obciążenia, taka pseudointeligencja, tara ręczna, pomiar, zdjęcie obciążenia, wskazanie spada do okolic zera, automatyka stwierdza że zdjęto obciążenie i powolutku się zeruje. Nie kojarzę jak było pod obciążeniem, czy płynie, czy utrzymuje stałą wartość. Techniczna Kern do 400 g, odczyt do 0,01g pływa chyba w okolicy 0,07 g przez cały dzień (+ i -), innym się nie przyglądałem, tę mam za plecami. Jak się nie waży to płynie w stronę +, jak się waży dużo to płynie w stronę -. To chyba taka specyficzna cecha tensometrów. Te w sklepach mają automatyczną tarę włączoną. Są jeszcze takie, które maja wewnętrzny wzorzec masy i same się kalibrują (albo na żądanie). Do tego jeszcze wagi do ważenia ciągłego, tu to się podłe sztuczki uprawia, taruje się na pustej taśmie, a potem może tak pracować przez mnóstwo godzin. Można robić tarowanie i kalibrację (rzadko) w locie. Tarowanie polega na chwilowej przerwie, a kalibracja na zważeniu odsypanego w danym czasie towaru na zwykłej wadze.

Reply to
shg