Re: sygnatura energetyczna

Ale to nie jest producent energii tylko duży UPS. Nie wytwarza energii

> tylko nią spekuluje :) Kupuje gdy jest tańsza (w nocy) a sprzedaje gdy > jest droższa (w dzień). Nie sądzę żeby to było tańsze niż produkowanie > energii.

Tak, to nie jest stricte producent energii. Elektrownia tam jest, troszkę wyżej na zaporze w Tresnej. Ale to jest niewielka.

Przykład zespołu Porąbka-Żar podałem dlatego że obiekt jest położony blisko dużych źródeł energii w systemie elektroenegetycznym. Przez co może kompensować ilość energii w systemie bez większych strat przesyłowych. Co do cyklów pracy to kiedyś tak było jak były stare hydrozespoły że zespół miał cykle dzienne i nocne. Obecnie są zamontowane nowe hydrozespoly, które z pracy pompowej na turbinową potrafią przełączyć się w 2 - 3 minuty. Daje to możliwość dorażnej kompensacji energii w systemie.

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
fred211