Re: Superheterodyna FM - deser

Są jeszcze MP3 w postaci kasety magnetofonowej, które można wrzucić

> w radioodbiorniki posiadające odtwarzacz :) > (nie, nie przelotka mp3-radio, tak, przewijanie działa)

Ja niecierpliwie czekam, aż Chińczycy wyprodukują coś takiego udającego płytę CD :D M.

Reply to
Marek Lewandowski

To faktycznie sie dziwie

Tylko na iPoda, czy na inne playerki tez ?

A USB, SD i BT ma ?

Pszemol pisze:

Hmm... I tak i nie. Przez dłuższy czas używałem takiego "taniego" (to znaczy gdy go kupowałem około 2005 roku to taki tani on nie był ;P) odtwarzacza MP3 na USB. Miało to radio FM, 256MB flasha, funkcję kiepskiego dyktafonu i nawet nie było takie tragiczne pod względem wykonania. Dopiero po jakimś czasie ekranik zaczął tracić kontakt z PCB a przełącznik blokady przycisków przestał działać. Niemniej generalnie najważniejsze funkcje wciąż działają po pięciu latach, gdybym chciał go wyjąć z szuflady i odpalić. Jednak jakiś czas temu zaczął mnie denerwować. Nabyłem więc niedrogo, z drugiej ręki iPoda Video. Czynnikiem który przesądził była obecność dysku twardego, który pozwoliłby mi pomieścić cały zbiór muzyki. Pozwala to wyeliminować wkurzające sytuacje, kiedy ma się ochotę posłuchać piosenki albo albumu X, a ten akurat został w domu. :) Mogę powiedzieć jedno - różnica diametralna. O wiele większa jakość dźwięku, o wiele lepsza jakość wykonania. Poza zainstalowaniu RockBoxa to już po prostu bajka. ;) Do tego jeszcze dochodzi wspomniane złącze stacji dokującej, które pozwala na zastosowanie akcesoriów - dedykowane głośniki ze sterowaniem (i np. pilotem), sterowania z kierownicy w samochodach itp.

Wniosek? Jeśli już porównujemy iPoda to tylko z konkurencją z tej samej kategorii. Wiem, że może iPod nie znajdzie się na samym szczycie, ale mi wystarczy. Nie chciało mi się czekać aż na Allegro wypłynie jeden z modeli polecanych na forach przez ludzi z sekty Apple haters. ;)

Też widzę tą tendencję do nienoszenia zegarków. Śmieszne to trochę. Delikwent nagle na zajęciach zaczyna grzebać w torbie albo kieszeni, wygina się przy tym tak, aby móc go dosięgnąć. Naciska przycisk, spogląda i spektakl się powtarza - tym razem celem schowania komórki. Ja w o wiele krótszym czasie wykonam dwa niewielkie ruchy: głową (lub samymi gałkami ocznymi) oraz nadgarstkiem. Bez przykuwania czyjejkolwiek uwagi. ;)

Albo na egzaminach - co pięć minut pytanie: "panie profesorze, ile minut do końca?". Komórek wyciągać nie można, to zrozumiałe. Ale zegarka naręcznego założyć to nie łaska?

Reply to
Atlantis

:-)))) Fajne... ale ja ju¿ do szko³y nie chodzê i na "dzwonek" nie czekam :-)

Reply to
Pszemol

nie tylk prestiz, ale chcesz np wnuczkowi prezent kupic .. nie wiem czy taki za 30 dolcow wypada :-) A w dodatku np jestes starej daty i chcesz "cos dobrego".

Wczoraj akurat jakis pelen zachwytu filmik ogladalem jaki to ten iPod wspanialy rynek wyprodukowal. I kolejna zaleta - mozna sobie kupic utwory w applestore. Nie trzeba krasc, ripowac, kupowac calych albumow

- podoba ci sie, zamawiasz, placisz grosze.

No i jeszcze niuans z polskiego rynku - takie fajne plajerki sa .. ale tylko na baterie AAA. Nie laduja sie z USB. A z kolei inne - aku wbudowane, nie mozna zabrac bateryjki na zapas ..

Ale ktos jednak placi. Producenci tez kase licza, mozna zaoszczedzic ze 100$.

W renault tez. A swoja droga - jak to sobie radzi z nawigacja ? Ma osobny naped, wgrywa plyte do pamieci, czy zmieniarka dwunapedowa ?

I to mnie martwi - lubie cyferki, ale jakos nikt ladnych nie robi .. albo brzydkie, albo wielkie, albo plastik, albo wszystko naraz :-)

To alergia czy kwestia odciecia skory od powietrza ?

bo sa jeszcze paski tekstylne i parciane.

O tym nie pomy¶la³em. Ale ta z iPoda te¿ wbudowana i na zapas nie we¼miesz drugiej.

Tu mnie rozbawi³e¶... Nie mówimy o jakim¶ koreañcu gdzie w standardzie masz kierownicê i cztery ko³a a za wszystko inne musisz p³aciæ osobno, ³±cznie ró¿nymi cenami kolorów nadwozia :) Acura w USA siê na takie drobiazgi nie rozdrabnia...

Mówimy o samochodzie, który sprzedaj± tu jako nowy w cenach netto rzêdu 35-40 tysiêcy dolarów. Koszt 100 nie gra tu roli bo przecie¿ bez zmieniarki to zwyczajnie wstyd auto dzi¶ sprzedawaæ :-) Zreszt± Acura w USA przyjê³a strategiê marketingow± tak±, ¿e w niektórych modelach "wszystko" jest w standardzie i po prostu albo staæ Ciê i bierzesz full wypas a jak Cie nie staæ to wypier***aj to innego sklepu bo tu Cie nie lubimy :-) Akurat ta TL-S mia³a full wypas zawsze. Mniejszy model TL mia³ ju¿ co¶ tam do wyboru, ale te¿ zdaje siê tylko navigacja i co¶ tam jeszcze by³o opcj± - jakie¶ 2-3 opcje w sumie a reszta dupereli by³a w standardzie.

Nawigacja w moim aucie chodzi na zupe³nie osobnym napêdzie DVD ukrytym w baga¿niku. Nie wiem jak to rozwi±zali w innych autach, ale tu jak chce odnowiæ mapy to muszê kupiæ now± p³ytê DVD.

:-) Bo wy¶wietlacz LCD taki jaki¶ niewdziêczny a led by³by ³adny ale za du¿o pr±du ¿re i ¶wieci³by jak g³upi ca³y czas lub guzika wymaga³.

Reply to
Pszemol

=EA DVD.

Z ciekawo=B6ci: jak wyjmiesz DVD, to przestaje dzia=B3a=E6? Bo ja to znam te=BF w wersji, =BFe zawarto=B6=E6 DVD jest kopiowana do flas= ha i dvd potrzeba tylko przy update.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nie mam pojêcia. Kiedy¶ mi siê tak nie robi³o...

No, je¶li z materia³ów naturalnych, to od bidy da siê wytrzymaæ. Ale te ³api± jakie¶ "syfy" i potrafia siê zrobiæ nienajmilsze w dotyku. Ale chocia¿ jaki¶ czas da siê w nich wytrzymaæ.

--
Paj±k chwat,
wszystkich brat!

Musia³bym wyci±gn±æ i sprawdziæ :-) Ale chyba pamiêtam przy je¼dzie próbnej w innym takim aucie ¿e nie by³o w napêdzie p³yty to na LCD by³o "w³ó¿ p³ytê" po starcie auta i nie chcia³o dzia³aæ.

Zreszt± nawigacja na pewno korzysta z p³yty przy pracy w moim bo raz mi siê zdarzy³ komunikat z b³êdem "error reading DVD disk" i uwaga abym odwiedzi³ "dealera" gdy siê to bêdzie powtarzaæ. Najgorsze ¿e siê franca sama nie umia³a zresetowaæ - akurat potrzebowa³em wiedzieæ gdzie zjechaæ z autostrady wiêc musia³em zjechaæ na pobocze, wy³±czyæ silnik i od nowa odpaliæ auto aby nawigacjê zresetowaæ. Mam nadziejê ¿e siê to nie powtórzy bo rzeczywi¶cie odwiedzê "dealera" i przyjdê z kolegami ;-)

Reply to
Pszemol

Ale na milionie sztuk to jednak 100 mln $ oszczednosci. tu 10$, tam 50 .. i robi sie miliard.

No tak, moze dlatego ma tez kasete :-)

Ale gramofonu na winylowe plyty nie ma, wiec kto powiedzial ze ma miec zmieniarke zamiast kilku gniazd SD/USB :-)

"tradycyjne" rozwiazanie w samochodach .. ale i oni kiedys dostrzega ze to przezytek i niewygoda i za duze koszta :-)

Ale kiedys byly. Jakby to byl problem zrobic metalowa koperte, wodoszczelna i nie robic koniecznie grubego na centymetr ?

Użytkownik J.F. napisał:

Poszukaj na ebayu starych zegarków Seiko. Ja kupiłem nigdy nie noszony, z nalepkami i zero śladów noszenia. Produkcja sprzed 25 lat, model A359. Mi się podoba. Nowych nie widziałem, żeby były cyfrowe, eleganckie i bez zbędnego szpanerstwa. Maciek

Reply to
Maciek