Re: Rozmiar rdzenia a moc ( flyback)

> Zobaczymy, czy zmieszcze uzwojenia.......

Tyle ze troche pradu tam plynie, nawijalem do tej pory 6x0.4mm Wtorne to jakies 36 zwojow. trzeba bedzie sprawdzic Contrans, czy maja takie rdzenie.

> Znalazlem jeszcze to: > >
> Strona 2, i zaleznosci B=( N*AL*I) / Amin   i jest to to, czego mi > > potrzeba. > > Poniekąd, choć nie do końca.

Czy nie do konca to przez to, ze to tylko sprawdzenie maksymalnego B? Praktycznie cala energia jest gromadzona w szczelinie i dlatego trzeba uzupelnic wykresami z ferroxcubea ( rozmiar rdzenia i szczelina daja objetosc szczeliny - im wieksza, tym wiecej I2L mozna wepchnac ? Na tej samej stronie: A*g >= L*I^2*uo/(B^2); gdzie g - szczelina, A = przekroj, uo= przenikalnosc prozni 4*Pi* 10e-7, I juz mam wszystko.

Ale przynajmniej nie jest to juz taka "czarna magia" i podpieranie sie czyimis kalkulatorami jak do tej pory. Marcin

Reply to
mbawolski