Re: Reczny pomiar mocy czynnej z uzyciem uC

Co to jest LEM? Mam tylko jedną fazę.

kompensowany przekladnik pradowy ze zintegrowanym wzmacniaczem pomiarowym.

> Zasilasz z 5V (wzglednie +/-15V) i masz prad > > odseparowany galwanicznie. Detekcje przejscia przez zero robisz > > komparatorem (do pomiaru fazy). > Czy tego nie robi własnie ACS712 ? Mam tego pare sztuk. To czujnik Halla

mozliwe, nie znam ukladu, a z LEMami mam na codzien po drodze, stad polecenie...

> 2a. pomiar napiecia robisz przez dzielnik rezystancyjny rzedu MOhm i > > udajesz, ze jest separowane galwanicznie > Nie jest i nie musze udawać - część A/C jest separowana transoptorami od > części komunikacyjnej.

musi byc? Bo LEM juz Ci da separacje pomiaru pradu, jak wsadzisz trafo do pomiaru napiecia to bedzie juz cacy.

Transformatorek nie zafałszuje wyników (przesuniecie fazy, nieliniwosc, > itd)?

jezeli nie wsadzisz czegos wyzylowanego (tj. wchodzacego w nasycenie rdzenia przy Twoim napieciu pracy) to liniowosc jest bardzo ladna. Blad fazy zalezy od czestotliwosci i obciazenia trafa jest dla danej czestotliwosci staly (a obciazenie bedzie praktycznie zerowe).

Samplowanie nie ma znaczenia. Moim głównym problemem jest to jak > zmierzyć przesunięcie między dwoma sinusoidami o dowolnych > amplitudach. > Możliwie nie sprzetowo.

Jak naprawde chcesz oszczedzic na tym komparatorze, co IMO nie ma sensu, to sampluj ile wlezie i porownuj wartosci z ,,zerem''...

Reply to
Marek Lewandowski