Re: Pompa adaptacyjna, jak mo?e by? zrobiona ?

Kolega  Marek miał na myśli zapewne pobór mocy czynnej, a nie prądu.

Kolega Marek napisal bardzo wyraznie, co chcial napisac. Kolega Marek napisal, ze obroty i moment obrotowy ASM sterujacy nia falownik mozne obliczyc mierzac PRADY UZWOJEN i karmiac nimi na biezaco MODEL MASZYNY. NIE moc pobierana z gniazdka, czynna, bierna, czy pozorna, nie prad pobierany z gniazdka czy tez napiecie sieci. Kolega Marek stara sie wyrazac precyzyjnie.

Koledze Markowi nie chce sie odwalac calej roboty za pytajacego, wrzucenie w googla model maszyny asynchronicznej prowadzi do np.

(nie znam autora, nie mam teorii po PL), jak i do innych pozycji, gdzie to, jak sie takie rzeczy liczy, jest dokladnie wytlumaczone. Schroeder poswieca na to w swoich podstawach napedow elektrycznych cos 150 stron teorii, wiec nie mam ochoty zaczynac tu od pieca...

Reply to
Marek Lewandowski