Re: pojawil sie nowy WinAvr

Witam, mam pytanie dotyczące kolejnych wersji winavr, zauważyłem że każda następna gorzej optymalizuje kod. Dla porównania program skomplikowany w wersji 20070525 zajmuje 96,7%, w wersji 20071221 -

97,5%, a najnowsza wersja 2008050512 - 101,7%! Czy to normalna rzecz? Pozdrawiam...
Reply to
motaba

snipped-for-privacy@poczta.fm pisze:

Porównaj pliki .map a potem listingi - okaże się, czy winny jest sam kompilator/optymalizer zapuszczony na twoim kodzie źródłowym, czy może spuchły funkcje biblioteki standardowej (avr-libc) bo np. lepiej sprawdzają poprawność parametrów wejściowych zabezpieczając się przed kaszaną. Albo straciły na "lekkości" po wprowadzeniu zmian potrzebnych do obsługi nowych procesorów (mimo że w twoim procku nie jest to konieczne).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

To raczej bedzie kwestia samego kompilatora. Robilem porownanie kompilatora gcc dla arm-ow w roznych wersjach Wynika z tego, ze im nowsza wersja tym wiekszy plik wynikowy. Sprawdzalem wersje gcc: 4.0.2, 4.1.2, 4.2.2, 4.3.0 I najmnieszy kod dawala wersja 4.0.2. W zaleznosci od wersji i wlaczonych optymalizacji roznie siegaly nawet 10%

Pozdr AK

Reply to
AK