Re: Odp: Dzielenie oscylatora mi?dzy kila "atmeli"

Konieczne będzie ustawić tryb "Full swing crystal oscilator" w procku

> ATmega, do którego podpięty będzie kwarc... Bez tego ani rusz, no ale > powinno to zapewnić wystarczającą amplitudę...

Niektóre nowsze AVR (np. AT90CAN128) mają opcję (fuse bit) włączenia buforowanego CLKOUT na którymś I/O. Jeśli nie ma - zalecany bufor (bramka 74HC) możliwie blisko źródła sygnału.

A to nie jest tak, że do tego CLKOUT podpina się kwarc? Konkretnie - włącza się go między CLKIN i CLKOUT... Ten pin CLKOUT można wyłączyć (kiedy używa się zewnętrznego sygnału lub wewnętrznego RC) i w ten sposób uzyskuje się 1 I/O... Ale w przypadku kwarca ten pin jest wykorzystywany.. czy dobrze mówię?

Reply to
Konop

Dokładnie tak. Dlatego bierzemy sygnał z CLKOUT, gdyż jest silniejszy. Czasem po przyłożeniu sondy oscyloskopu do CLKIN rezonator zatrzyma się, a po podłączeniu do CLKOUT pracuje dalej.

Reply to
Sylwester Łazar