Re: Mostek RLC Tesla BM 498

Znając życie, a nie znając fizycznie nabytego mostka, zainteresował bym się

> czy jest i gdzie źródło sygnału przemiennego? > Ewentualnie gdzie podłącza się zewnętrzny generator? Wymagane parametry? > Gdzieś powinny być na nim jakieś schematy, tabelki, itp, może od spodu?

Mostek ma wbudowany generator 1kHz i generator ten działa. Niestety nie udało mi się znaleźć instrukcji do tego przyrządu. Dziś ściągnąłem schemat i staram się z niego coś wyczytać. Na obudowie jest tylko tabliczka znamionowa.

Nie do końca jasne jest dla mnie przeznaczenie potencjometrów i przełącznika u góry po obu stronach wskaźnika. Wstępnie udało mi się dokonać pomiaru pojemności kondensatora 100nF w układzie równoległym z rezystorem 5Ohmów, choć zrównoważenie mostka było bardziej efektem przypadkowych czynności niż planowych działań....

Czy ktoś mógłby przedstawić choć przybliżoną procedurę postępowania z choćby podobnymi mostkami i ewentualnie jakieś sugestie co do gałkologii?

Przemek

Reply to
zelazko