Re: Konduktometr

Stal wytrzyma elektrolize ? Wydaje mi sie ze chlorkowy roztwor w

> stalym pradzie to bardzo agresywny jest. > > A przy przemiennym .. moze wcale nie bedzie z miedzia tak zle :-) > > > Najlepsze byłyby platynowe, ale one mają inne wady (np. cena > > ;-)). > > Przeprowadzic rachunek ekonomiczy co tansze - elektrody platynowe > czy zlote, mechanizm podnoszacy poza czasem pomiaru, czy moze jakas > pompka, zeby woda nie wracala do akwarium :-) >

Stal nie wytrzyma. Złoto też nie. Używałem elektrod pozłacanych (Cu/Ni/ Au), tylko że w nieco bardziej agresywnym roztworze (głównie kwas octowy, odrobina siarkowego). Maksymalne napięcie przyłożone do elektrod było chyba rzędu 0,5 V. Złoto bez przepływu prądu "przeżyje", ale po kilku godzinach pomiarów zostały mi tylko elektrody miedziane z plamami niklu.

Reply to
shg

ludzie złote, w tym pływają rybki. Aż takie agresywny roztwór to nie jest. Chyba, że chodzi o jakieś dziwne stwory z morza martwego. Te 30% soli może wtedy zaszkodzić.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dzięki, że ktoś w ogóle zauważył że chodzi o rybki ... Woda jest krystalicznie czysta, bez żadnych zanieczyszczeń mechanicznych nawet tych najdrobniejszych. jeżeli chodzi o parametry to są następujące: alkaliczność - pH=8 twardość węglanowa - kH=14 *d twardość ogólna - gH=6 *d azotyn - No2=0 mg/l azotan - No3=0 mg/l fosforan - Po4=0 mg/l dwutlenek węgla - Co2=10 mg/l Żelazo - Fe=0.25 mg/l amon - NH4=0 mg/l chlor - Cl=0 mg/l miedż - Cu=0 mg/l

przewodność .... nieznana :( (i tu jest problem !) przewodność powinna być na poziomie ok 600-650uS

dodatkowo dodaję soli morskiej - reefsalt w ilości ok. 2,5 łyźki stołowej (ta większa do zupy) na 100l. jednak pomimo wszystko nie jest to pomiar dokładny - zlewam 100l. - dodaję ... itd. co otrzymuję po roku takiej działalności ? nie wiem i tutaj potrzebny jest konduktometr - woda w której żyją tak delikatne stworzenia nie rozpuści miedzi, stali czy też platyny ani złota... pomiar ma być wykonywany sporadycznie ok raz na dwa trzy dni. sam pomiar rozumiem trwa chwilę i mogę wkładać elektrody do probówki a potem wodę z niej wylać. nie muszę mieć automatu który będzie opuszczał urządzenie bądź podnosił poziom wody do zanurzenia elektrod.

dekoder

Reply to
dekoder

J.F. pisze:

wody destylowanej nie kupuję - mam filtr odwróconej osmozy można i tak - dolewam 100 dosypuję 2.5 łyżki soli ... po co wiedzieć ... ? otóż: woda nieustannie paruje, nieustannie jej poziom jest uzupełniany siłą rzeczy zagęszcza się a więc rośnie jej przewodność idea jest taka:

  1. przewodność 690-700 umS - wymiana takiej ilości aby osiągnąć przewodność 600-610umS ... i tak w kółko

dekoder

Reply to
dekoder

Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

Eee tam - może to jeszcze są węgorze elektryczne albo jakieś inne cuda? Dodaj do projektu ochronnik przeciwprzepięciowy :-) Maciek

Reply to
Maciek

Maciek pisze:

nie ośmieszaj się

Reply to
dekoder

Użytkownik dekoder napisał:

Irionii nie dowidzisz? Poza tym faktycznie widziałem takie dziwa w akwarium.

Reply to
Maciek