Re: JPEG kompresja wyjscia VGA:)

> przerzucasz stderror na port szeregowy i odbierasz gdzie chcesz. >

> Nic z tego nie będzie. Jak padnie pamięć, CPU, etc.? Nic na stderr nie > zobaczysz. Zwykła zwiecha i nic nie zobaczysz...

Dlatego pisałem o buforze ok 40 lini i jeżeli nie dostaje nic przez jakiś czas to wysyła alarm z zawartością bufora. a jeżeli wszystko padnie to i tak musi się fatygować do serwera.

Serwerowe płyty mają przekierowanie ekranu na COM1/2. Serwerowe...

W linuxie nie ważne czy to jest płyta serwerowa czy nie to się robi jedną komendą.

Reply to
konsul41

Tak, po uruchomieniu systemu. To wg Ciebie jaką to Twoje rozwiązanie ma przewagę nad ssh? Bo wg mnie żadną.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Dziadek o niebie, babka o chlebie. Gość pisze o wysyłaniu ostatnich linii logów przez RSa. Co Ci z tego, że zobaczysz ostatnie parę linii logów, jak i tak się nie zalogujesz? Bez sensu.

A co do "dostępu zdalnego", to ssh ma zarówno windoza jak i unix/linux.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

No ale jak doswiadczysz zwisu, to jak pogadasz z komputerem? Zakladajac plyte serwerowa z przekierowaniem klawiatury i monitora na RS232? Przeciez komp padl, czyli internetu nie ma, czyli i tak trzeba jechac zeby RESET wcisnac? Nawet ctrl+alt+del nie wyslesz, bo neta nie ma.

Plyty z przekierowaniem setupu na com1 sa dobre jak jest ~dziesiat ~set serwerow w jednym pomieszczeniu - prostsze to niz przelaczniki monitorow i klawiatur. Ale zdalnie zeby to mialo sens to potrzebne by bylo drugie lacze z dzialajacym RS232.

Reply to
Jerry1111

Dlatego właśnie uważam, że pomysł z przekierowaniem RSa jest bez sensu. Do tego są moduły typu lights out, który wirtualnie wciśnie "reset" lub "power". W przypadku całkowitego padu z RSa nici. A czepiliście się RSa, bo ten wyśle tekst. Tylko, że albo skonfigurujesz OSa żeby wysyłał tekst na RSa - wtedy odpada wysyłanie części BIOSowej, albo ustawisz przekierowanie w BIOSie - wtedy odpada część systemowa. Albo zrobisz jedno i drugie i będziesz miał dane z dwóch portów, które trzeba ze sobą połączyć. I dalej nie wciśniesz zdalnie resetu.

Płyta serwerowa i moduł zarządzający. Tyle z mojej strony.

Nie, wtedy jest dobry moduł typu lights out, gdzie w jednym programie możesz zarządzać tysiącem serwerów i masz nad nimi pełną kontrolę i monitoring.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..