Re: Jakš kamerę wybrać SONY czy JVC???

A. Grodecki snipped-for-privacy@adresu.com napisał(a):

> a po czym wnioskujesz, że takie podejście wyznaje osoba życząca sobie > > od _DSLR_ 10MP? > > Najwięcej we wsi to zauważalnie więcej, niż 10MP, a dla aktualnej > > technologii, to 10MP przy 24x36 jest bardzo sensowną wartością, przy > > APS-C też nie od rzeczy.

Jak mi odpowiesz, co to jest DSLR i APS-C, bo w mojej wiosce się takich

> skrótów nie używa, to odpowiem na Twoje pytanie.

O, patrz, a jak J.F. napisał o 10MP w dSLR, to nie przeszkadzała Ci ta nieznajomość w pokpiwaniu z niego?

Google Twoim przyjacielem, każdy z tych akronimów rozwija się do pełnego wyjaśnienia, trzeba tylko chcieć wiedzieć, a nie próbować kpić.

> Nie aparat robi zdjęcia, tylko osoba, która go trzyma. A jeśli chodzi > > o stronę techniczną, to jeśli Ricoh nie zmienił zdecydowanie swojego > > toru sensor-DSP od czasu GX, to odwzorowanie kolorów nadal leży, a AC > > na szerokim kącie gwiżdże i zamiata.

Nadal nie do końca rozumiem (nie czytuję gazet dla fotografistów) ale

i dobrze, bo w gazetach mało o fotografii piszą...

nie porównuj kompaktów do lustrzanek. Jak dla mnie Ricoh jest świetny,

ale to Ty zacząłeś od tego porównania - 10MP dSLR vs Twój Ricoh.

kolory są dobre, głębia jasności wystarczająca a prędkością zrobienia > zdjęcia od nacisnięcia spustu bije WSZYSTKIE inne kompakty na głowę. I > to mi wystarcza. Jeśli byłbym zawodowym fotografem albo robił zdjęcia do > analizy obrazu, to kupiłbym inny sprzęt do tego celu, ale nie jestem :)

można jeszcze być zwyczajnie fotoamatorem.

> To, że Ty nie odczuwasz, gdzie ten aparat fotografa może ograniczać, > > to nie znaczy, że wszystkich kompakt zadowala.

No oczywiście. Doskonale to rozumiem. Jak byłem młody to też biegałem po

> górach i lasach z odważnikiem na szyi. Ale już z tego okresu wyrosłem i > stałem się wygodny. Aparat lub kamera które nie mieszczą się w kieszeni > są poza granicą moich jakichkolwiek zainteresowań. A cena nie stanowi > dla mnie czynnika porządania.

Strasznie starasz się patrzeć z góry na ludzi, dla których zdjęcie klasy

10x15-ja-i-wieża nie jest końcem marzeń, tymczasem nie wygląda na to, żebyś się fotografią chociaż w podstawowym zakresie interesował. A sugestia, że 3MP matrycy przestaje wystarczać przy jakichś abstrakcyjnych półmetrowych powiększeniach wskazuje, że nigdy nie miałeś dobrego jakościowo zdjęcia nawet 20x30 w ręku.
Reply to
Marek Lewandowski