Re: Identyfikacja scalaka ?T2482

[...]

Kiedys kolega zalamany przynosi komputer. Pracowal sobie gdy piorun

> walnal obok i komputer zgasl. > A jeszcze modem akurat mial podlaczony. > Rozkrecam, rozbieram ... z calego peceta ucierpiala tylko karta multi > IO za 30 zl :-) > Scalak mial upalone nozki masy, a sciezka +5V przysmazona.

Też tak miałem - tylko multijajo na MB. Po ponownym włączeniu kontroler Winbond zaświecił jak żarówka i zgasł a komputer wstał - bez portów szeregowych i równoległego oraz obsługi flopa. Włożyłem zewnętrzną kartę - płyta jeszcze podziałała parę lat. MB P55T2P4 Asusa.

No i tak sie zastanawiam - przyszlo cos od tego modemu, czy to > zasilacz zwariowal od pioruna, a dzielny scalak zwarl zasilanie, > padl - ale ocalil cala reszte ...

U mnie poszło od modemu - miał zesmalone styki przekaźnika.

Jak na razie, to od bliskich wyładowań miałem załatwione dwa zestawy. Sąsiadowi padła lodówka.

Zwykła, stara, sprężarkowa, z mechanicznym termostatem, czy jakaś nowsza, wybajerzona?

Wydawałoby się, że te stare konstrukcje powinny być odporne na EMP, bo w sumie co tam może paść od przepięcia? PTC pęknie, kondensator rozruchowy przebije?

Reply to
Queequeg