Re: Blacha cynowana

> hmm, z cieciem miedzi sie  nie spotkalem, do tego zdaje sie potrzeba lasera

firmę która ma podobny laser (też Trumpf, tylko mniejszy), ale

podejrzewam że za miedź to ładnie skasują. Nie wiem zresztą czy normalnie taką usługę oferują, wiem że próbowali kiedyś. Na tej stronie zresztą pokazali w czym rzecz, stal do 20mm, miedź do 3mm, raczej stawiałbym na nich. Chyba lepiej było by ciąć plazmą, albo wodą, nie ma takiego limitu grubości, a i pewnie taniej będzie.

Reply to
shogoonn

Generalnie miedź paskudnie się spawa i paskudnie tnie termicznie - ma doskonałe przewodnictwo cieplne i po prostu trudno ją lokalnie nagrzać jak reszta zimna. Plazma też chyba nie będzie zbyt skuteczna - najlepiej jednak mechanicznie (w tym wodą właśnie)

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Spawali mi duzo duzych rzeczy z miedzi. Spawanie gazowe, wszystko na szamocie lezy, wszystkie detale palnikiem mocno nagrzane przed spawaniem wlasciwym. Wychodzilo 'jakos'... no ale nie bylo wyjscia. Laserem sie ladnie tnie miedz (no ale my mamy lasery-wynalazki). Plazmowo - nie wiem.

Reply to
Jerry1111