RDS

Czy w specyfikacji RDS byly jakies zmiany ?

Mam radyjko soundmaster WE320, i ono synchronizuje sobie czas z RDS ... tyle ze lapie godzine np 52:20. Date tez jakas dzika, np 32-05-13, a po wyprostowaniu mu sie dzien tygodnia przestawia.

No i ciekaw jestem - usterka w radyjku, ktoras stacja bzdury nadaje, czy cos sie zmienilo w protokolach ?

W dniu 2015-06-02 o 00:56, J.F. pisze:

biorąc pod uwagę pierdyliony wyprodukowanych dekoderów trudno sobie wyobrazić zmianę niekompatybilną wstecz. chyba, że Twoj jest nieodporny na zmianę.

ktora stacja tak nadaje? dzisiaj nie zauważyłem nic szczególnego w RDSie

a.

Reply to
Artur Miller

Biorąc pod uwagę, że to normalnie,że czasem w komunikatach RDS pojawiają się "śmieci", to przypuszczam, że po prostu nie ma tam specjalnej korekcji błędów, i zwyczajnie na skutek czy to słabego sygnału, czy jakichś zakłóceń w radio pojawiają się błędy w transmisji, a radio podaje to, co mu się tam odkoduje bez żadnego sprawdzania poprawności.

Reply to
sundayman

poprawności.

Rds ma korekcję błędów.

Reply to
Marek

Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości W dniu 2015-06-02 o 00:56, J.F. pisze:

Wlasnie trudno mi powiedziec - bo musze wyciagnac baterie, odczekać na pelny reset, wlaczyc ... i on chyba automatycznie sie stroi do pierwszej stacji ...

no może i jakąś ma. Ale wielokrotnie mi się zdarzyło, że tekst wyświetlany zawierał jakieś durne znaki, zatem widocznie jak korekcja nie pomoże, to i tak zostanie to wyświetlone.

Podobnie bywa z telegazetą - też potrafi wyświetlać śmieci, w razie problemów z sygnałem.

Więc jeśli kolega ma słaby zasięg, albo coś mu radio marnie odbiera z dowolnego powodu, to i RDS odbiera głupoty.

Reply to
sundayman

W dniu 2015-06-03 o 16:19, jedrek pisze:

Jeszcze jakiś czas temu - gdy w PL było tylko kilka komercyjnych stacji

- to można było stacje odróżnić "na słuch". Zwłaszcza RMF.

A teraz to wszystko jeden hałas :(

Reply to
Adam

Zacznij słuchać 3PR, tam jeszcze nadają normalnie.

Reply to
janusz_k

Dnia Wed, 03 Jun 2015 15:10:50 +0200, sundayman napisał(a):

Nie, to chyba nie glupoty - tzn te glupoty sa bardzo powtarzalne. No chyba ze i zaklocenia mam powtarzalne ...

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ale i tak przy szumach wskakują krzaki, na obu moich piardfonach (Xpierdia i Szajsung).

Reply to
ACMM-033

W dniu 04.06.2015 o 00:50, ACMM-033 pisze:

A to nie jest czasem tak jak w telegazecie? Jak były szumy to łapało z błędami ale za którymś razem błędy poprawiało, natomiast poprawnie odebrane już się nie psuły. Problem może być jak jest nadawane zbyt dużo informacji i na powtórkę trzeba długo czekać.

Spotkałem się też z przypadkiem, że błędnie jest odbierana flaga TA i nagle przełącza się na inną stację, a żadne TA tam nie leci.

To tylko potwierdza, że nowe sprzęty są totalnie niedopracowane - byle było więcej megapikseli i większy wyświetlacz, a że się wiesza, coś nie działa - nie ważne, byle nie pozostać w tyle za konkurencją.

Reply to
Mirek

W dniu 2015-06-03 o 16:19, jedrek pisze:

Poza tym oni chyba obecnie wyłącznie z mp3-jek grają, więc nie wiem po co im szerokie pasmo analogowe, skoro ze skompresowanym strumieniem zmieściliby się w paśmie telegraficznym :)

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Mirek" <i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres napisał w wiadomości news:mkp8je$6qp$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Trudno mi orzec, nie rozbierałem protokołu, ale z całą pewnością mogę powiedzieć empirycznie, że poprawne odebranie informacji nie zabezpiecza przed skutkami jej błędnego odebrania w następnym podejściu.

Reply to
ACMM-033

Weź nie żartuj, to tak jakbyś powiedział, że filmy w tv z dvd "puszczają".

Reply to
Marek

W dniu 2015-06-04 o 17:18, Marek pisze:

A ile jest filmów nadawanych w HD na kanałach HD? Ja w kablówce widzę rzadko. Bardzo nawet rzadko, ale może dlatego, że rzadko też oglądam on-line ;) tylko najczęściej najpierw nagrywam, a później oglądam. Nie wiem, jak w rozsiewczej.

Reply to
Adam

W dniu 2015-06-04 o 14:39, ACMM-033 pisze:

Mam starego Clariona w aucie. Albo wyświetla RDS prawidłowo, albo wyświetla kreski, ale wtedy już odbiór radia jest mocno zaszumiony bądź zniekształcony z powodu słabego sygnału. Radio jeszcze na CD, ale go nie wymienię na nowsze, bo jakość dźwięku wzorcowa. Nawet ze skompresowanych MP3 potrafi wyciągnąć "drugie tło".

Reply to
Adam

Dnia Fri, 5 Jun 2015 02:58:27 +0200, ACMM-033 napisał(a):

Automatyczna to automatyczna - starczy na pare sekund ...

Dnia Thu, 04 Jun 2015 17:18:13 +0200, Marek napisał(a):

W jakim sensie te zarty ?

Widzialem prywatne radio ze 20 lat temu. Juz wtedy calosc grala z serwera Novell, wszytko bylo z w mp2 (jeszcze nie 3), jedyne magnetofony byly "reporterskie", potem redaktor siadal do peceta, redagowal, kompresowal, wrzucal na serwer, kolejkowal do emisji i bral sie za nastepne. Oczywiscie na serwerze byla tez bogata kolekcja muzyki ...