radio ze stanow

Daro:

jest inny raster częstotliwości.

nie wiem, czy się je da przestawić na Europę. Musisz podać dokładny typ, może ktoś coś wie na ten temat (ja nie).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Masz racje!...... Oni nic nie wiedza... Cale szczescie ze nie musza wsteppowac do UC! Musieliby wtedy uczyc sie technologji od takich zatwardzialych durniow jak ty. Zagladnij tu a dowiesz sie ktore kraje sa objete tym systemem;

w ogole to zaczym otworzysz gebe to przynamniej dowiedz sie od kogos oczym jest mowa.

W USA nie buduje sie odbiornikow samochodowych z przelacznikiem usa/europa poniewaz nie ma takiej potrzeby. Samochody budowane na export do europy sa wyposazone we wszystko co w danym kraju obowiazuje. Np: standard swiatel glownych , swiatla dzienne, kolor i lokacja kierunkowskazow, emisja spalin, a takze audio system/dvd jest dostosowany do miejsca przeznaczenia exportu. Kazdy pojazd (bez wyjatku) ma fabrycznie (standardowo) wbudowany odbiornik radiowy stereo z conajmniej casette player. Lepszej jakosci audio system jest opcja, niekiedy dosc kosztowna - w Polsce kupilby za to niezle auto!...

Wbudowane funkcje zaleza od modelu odbiornika. Dla Alpine znajdziesz tu:

franc

Reply to
bubba

Sun, 07 Dec 2003 23:12:26 -0500 jednostka biologiczna o nazwie bubba snipped-for-privacy@grojec.al wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No bez takich chamskich odzywek ...

Reply to
BLE_Maciek

nic tam nie znalazlem ale dzieki za dobre checi ,ponawiam pytanie co mam zrobic czy w jakims serwisie mi pomoga?? jakby to radio kosztowalo 150zl to bym gitary nie zawracal

Uzytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Daro

Jaki inny raster. Ja mam normalne radio "amerykankie" i czestotliwosc na FM sie dotraja co 0.1 MHz ale moze na AM (srednie fale) jest cos bardzie z gruba. Oswieccie mnie. Dzieki Pozdr Grzeh

Reply to
Grze..Szy...

już świecę. Powinien się dostrajać co 50kHz, a nie co 100. Inaczej na stacje nadające na 92.05MHz nie trafisz. AM też ma inny raster: 10kHz a nie 9, jak w EU.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Jasne, AM nie pamietam ale FM to pewne ze nie ma wiekszej rozdzielczosci niz 100 kHz. Ale przerobki to sa chyba trudne (niemozliwe) jesli radio ne ma tej opcji wbudowanej.

Pozdro Grzeh

Reply to
Grze..Szy...

Jak juz wspomnialem, twoj problem z odbiornikiem nie ma zadnego zwiazku z RDS (to jest zupelnie inmego radzaju zagadniene),ale postaram sie wyjasnic. kezeli radio nie odbiera wcale to jest uszkodzone. Jezeli natomiast jest problem z dostrojeniem do stacji to nic z tym nie zrobisz. W/g standardu amerykanskiegop zaklres fal srednich (AM)_ jest 530 do

1710kHz Strojenie do stacji jest stopniowe co 10kHZ tzn 530, 540, 550........1710 Fale UK (FM) pracuja w zakresie 87.7 do 107.9 MHz i tu stopniowanie jest co 0.2MHz. To zn. 87.7, 87.9, 90.1................107.9 MHz Jezeli twoja ulubiona stacja nadaje program np: 87.8MHz to oczywiscie nie masz szans sie dostroic. Starego typu odbiorniki, gdzie dostrajanie do stacji bylo reczne na kondensatorze nie mialy tego problemu niezaleznie gdzie produkowane, czestotliwosci posrednie byly generowane w ukladach RLC dostrajanych na ferrytach i kazdy lepszy zaklad elektroniczny mogl dokonac potrzebnej modernizacj (dostrojenia)._ Dzisiaj otworzysz takie radio to pierwsze pytanie jakie ci sie nasunie to: "Gdzie jest reszta radia za ktore zaplacilem"? W srodku nie ma "NIC" co mogloby chociaz troche przypominac uklad radiowy z lat 60' lub 70' . Masz tam 2 lub cztery uklady wyjsciowe mocy, doslownie kilka trazystorow, kilka malych filtrujacych condensatorow, jeden lub dwa zespolone regulatory napiec i jeden olbrzymi microprocessor/microcontroller (pan i wladca) na ktorym jest wszystko...., PLL, pamieci ROM i RAM, kontrola wyswietlania informacji, kontrola CD/DVD (jezeli podlaczony lub wbudowany), kontrola CD-changer itd. To tu wlasnie "siedzi" program (w ROM), ktory nie daje ci spokojne spac. Nie sadze aby ktos ci w tym pomogl. Nie znam odbiornikow ALPINE, byc moze sa zbudowane inaczej, ale taka jest dzis ogolna tendencja w budowie i dzialaniu odb. samochodowych. ..... Pewnie bedziesz musial przyjechac do Ameryki aby posluchac radia....

Powodzenia franc

Reply to
bubba