podlaczanie do sieci urzadzenia ze Stanow

Witam, posiadam sprowadzonego z USA discmana, ktory chodzi na akumulatorki ladowane w nim...rzecz prosta,ze dolaczony do niego jest zasilacz na 110V. Czy bezpiecznie jest wiec kupowac zwykly zasilacz 220 na 4,5V o odpowiedniej polaryzacji i pradzie max. przynajmniej takim jak ten na 110V? chodzi mi o to, czy ktos sie spotkal z przypadkiem,ze po takim dzialaniu sprzet sie zwalil (slyszalem wlasnie o takiej sytuacji, ale nie chce mi sie wierzyc,ze gosc nie pomylil polaryzacji, badz ze sprzet nie byl wadliwy), teoretyczne jest to chyba niemozliwe, bo jak? inna mozliwoscia jest kupienie transformatora, ale w przypadku polskiego jest to w miare spory wydatek (~70zl), a chinskie..kiepska stabilizacja (na ile??) Co radzicie?

pozdrawiam, Karol Korytkowski

Reply to
karol korytkowski

karol korytkowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal nam:

fizyka jest tu i tam taka sama:))

nic nie padnie jak dobrze podlaczysz...

problem moze byc jak cos, np radiobudzik wykozystuje 60hz z sieci w USA do sychronizowania swojego zegarka, 50hz u nas by to oglupilo :)

news.msh.sbs.de

karol korytkowski się wziął i wyklepał:

Ja również

A to zależy - jeśli zasilacza będziesz używał nie tylko do ładowania akumulatorków, ale też do słuchania muzyki i masz w miarę czułe ucho , to najprostszym wyjściem będzie kupienie chińskiego badziewia i przełożenie flaków z oryginalnego zasilacza - o ile oryginał nie jest na przetwornicy.

Natomiast jeśli z zasilacza będziesz tylko i wyłącznie łądował akumulatorki

- bierz chiński i się nie czaj jak czajnik, akumulatorkom nie zaszkodzi niestabilizowane ładowanie.

A zresztą - czy to już nie doszło do tego że discmany mają wbudowane stabilizatory? Zasilacz od mojego Samsunga nie wykazuje żadnych napisów o stabilizacji (nie chce mi się go rozkręcać), a żadnych zakłóceń nie słyszę

Reply to
scx