radio z wejsciem symetrycznym 300 ohm - kabel antenowy 75 ohm

to wiem. Ale mieszkałem 3km od nadajnika i wystarczało palec wsadzić do gniazdka antenowego.

masz jakąś listę? Wiesz może jaką mocą i polaryzacją nadawał Wrocław na

102MHz?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Żeby uzyskać 10 obrazów w jednym... Lokalizacja nadajnika była nieporozumieniem.

[...]

Nie - to z pamięci... Telefon mieli: 37289 ;-)

Nie :-( Wrocław to w ogóle nadawał dziwne rzeczy - jakie kwadrofoniczne audycje godzinę na tydzień itp.

No i? W Opolu też była pionowa. W większości nie znaczy wszędzie i zawsze. W Warszawie miałeś kanał 2 i 11 - oba w poziomej, we Wrocku 12 i 2 - również pozioma. UHF chyba nadal w całosci w poziomej.

No cóż - Czechów na kanale 4 (wchodzącym prosto w UKF CCIR) nie przebiją - ich można było oglądać bez problemów nawet w Kaliszu...

No z Chabrów na Oleską nie było aż tak daleko. W każdym razie było lepiej niż z Ronda. Antenę miałem i tak ustawioną na Ostrawę ;-)

nawet ich słuchałem. Sprowadziłem sobie z Niemiec ICki do kwadrofonii, tylko zniekształcenia fazowe na polskich stereodekoderach były tragiczne i kwadrofonia się "nieco" je... psuła znaczy się. Miałem Atenę stereo z dodatkowym tunerem na CCIR (przełączany Izostatem) wyciągniętym z jakiegoś przenośnego radyjka i się słuchało.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

a ja oglądałem sobie na kanale 2 i 3 transmisję z walki byków z Madrytu. Czego ta propagacja nie pozwala ;-) W każdym razie jako dzieciak po fizyce w podstawówce, gdzie zasięg UKFu ograniczano do 100-150km a telewizji jeszcze mniej lekko się zdziwiłem. Teraz słucham sobie czasami ukraińskiego radia na klopie ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dla jednych lepiej, dla innych gorzej. Na Pasiece nie było szans na dobry odbiór bez kombinacji z dokładanie siatkowego reflektora. Same 'deskowce' tworzyły tak pogmatwane rozproszenie sygnału, że odbicia miało całe Opole :-(

[...]

Dziwne - w rozwiązaniach, które pamiętam nie korzystało się z dekodera stereo przy kwadrofonii - był odrębny...

Lampowo-tranzystorowy czy z czymś mylę? Ja słuchałem tylko 'demo' na jakieś wystawie w NOT-cie. BTW: miałem okazję słuchać nagrania kwadrofonicznego z płyty - Equinox Jarre'a na najlepszym na świecie gramofonie z najlepszą na świecie wkładką (w 1978 roku w Sopocie)...

:-)

Cóż - swego czasu oglądam sobie telewizję a tu jakieś ostre interferencje. Leciał jakiś film, na którym mi zależało - no to dawaj szukać kanału z mniejszymi zakłóceniami (program II z Chrzelic na 23 kanale, z Wrocka na 25 kanale) i nadziałem się na jakiś niemiecki program na 24 kanale - przeleciałem cały UHF (jeden z pierwszych, dostępnych w Polsce telewizorów z syntezą i mozliwością wyboru kanału po numerze - ITT-Nokia) - do 60 kanału full - na niektórych po 2 programy. Zadzwoniłem do PIRu i pytam, czy coś wiedzą - facet się zdziwił i włączył swoje przyrządy - zatkało go - propagacja była taka, że całą zachodnią Europę miał na wszystkich kanałach. Przy okazji okazało się, że mój TV ma zablokowane kanały od 61-69 (blokada na polski rynek???), bo on miał full do 69 kanału.

Mnie to akurat nie zdziwiło tak mocno (zdarza mi się odbierać Włochów i Austriaków) ale zaskoczyła mnie skala i czas trwania - to trwało kilka godzin i sygnał był naprawdę stabilny. Szkoda, że zdarzyło się to tylko raz.

I rozumiesz?

różnymi systemami nadawali. To co ja odbierałem to był system SQ. Jako wejście na dekoder jest sygnał stereo. Dekoder był na ICkach Motoroli MC1312, 1314, 1315.

mylisz. Na tranzystorach w gustownej drewnianej obudowie. Jeden głośnik z radiem a drugi luzem.

Thorens? Niezła kolumbryna. Kompletny kosztował jakieś 40000DM. Sam napęd jakieś 25000. Ramię, wkładka i przedwzmacniacz resztę.

Słuchałem go w 1981 na targach w Berlinie. Też w kwadro, ale Dark Side of the Moon ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
[...]

Nie do końca mylę - wygląd pamiętam - bebechów nie :-(

rozumiem, przynajmniej większość. Pierwszy raz leżałem sobie w wannie i słuchałem sobie radia. Normalnie odbieram na tym radyjku niemiecką stację informacyjną. Radio co prawda ma 65-75MHz, ale heterodynę

+10.7MHz i odbiera oczywiście 86-96MHz. No i leci jakaś audycja o zbiorach zboża na Podolu. Wywiad z jakimś facetem z ministerstwa rolnictwa Ukrainy. w niemieckim radiu też czasami coś takiego jest, ale tutaj jakoś tłumaczenia nie było. Jak się połapałem o co chodzi to wyskoczyłem z wanny, włączyłem radio i na 6m zrobiłem paręnaście łączności z Rosją, Ukrainą, Rumunią, Włochami i Hiszpanią.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Dariusz Dorochowicz

A to stare czasy, czy nowy high- end?

Zobacze schemat tego Radmora, co i jak tam jest polaczone- i "odmasie" co trzeba ;))

Krzysiek Słychań:

trudno powiedzieć, 1981 to jak na elektronikę stare czasy. Ostatnio gdzieś w sieci widziałem laserowy czytnik do płyt winylowych i mechanikę Thorensa do tego. To już na pewno hajent ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Dariusz Dorochowicz

hehehe audiofile chyba by na to polowali teraz... a wtedy jak winyl jeszcze byl bardzo popularnym nosnikiem a cd wchodzilo dopiero i raczkowalo to juz w ogole

;) sie zrobi... i moze nawet rozlaczana masa w tym obwodzie by ekran anteny byl odizolowany od masy radmora, calemu sprzetowi to wyjdzie na dobre ;) bo nie chce miec dwoch traf separujacych na wej i wyj od amplitunera :) a w mikserze wyj na monitor planuje niesymetryczne bez separacji.

moje radio niestety ma tylko jedno wejscie. Ale ide wlasnie na dach, montowac antene :)

Reply to
Marcin Szczepaniak

Dziala jak zloto :) Dzieki wszystkim za rady. PRzy antenie symetryzator, 15 m kabla i symetryzatoro odbiornikowy (udalo mi sie takie cudo zdobyc, rok prod. 1987:)). Jeden maly problem - troche (przy bardzo slabych stacjach) wylapuje zaklocenia generowane przez stajacy nieopodal komputer. Jak to najprosciej wyekranowac? Czy zalozenie przedwzmacniacza przy antenie wyeliminuje ten niewielki problem poprzez zwiekszenie poziomu sygnalu ktory idzie kablem ? Antena jest kilka metrow nad komputerem. Czy lepiej jakos komputer wyekranowac ?

Reply to
Marcin Szczepaniak