Przylutowanie układu w obudowie 100 LQFP???

Witam!!! Chcę przylutować układ w obudowie 100 LQFP (rozstaw wyprowadzeń 0,5mm szerokość wyprowadzenia 0,2mm)do ptyki drukowanej.Czy może ktoś robił coś takiego ,jak tak czy możecie sie podzielić swoimi wskazówkami. Zamierzam go przylutować stacja lutowniczą z jak najcieńszym grotem.

Pozdrawiam.

Reply to
Pawel

Zameczysz sie nasmierc lutujac po jednej nodze. Wez lutownice z szerokim grotem i duzo topnika. KOstke dokladnie ustaw, "zlap" narozne nogi, zeby ja unieruchomic, na reszte nog naloz topnik w sporej ilosci, na grot lutownicy troche cyny (ale nie za malo) i przejedz po nogach. Pozniej tylko pousuwaj mostki, mozesz tez plecionka zebrac nadmiar cyny, jesli zostalo by jej za duzo. Po calej operacji pozostaje tylko umyc plytke. Lutowalem w taki sposob kilka kosci smd i wyszlo calkiem niezle, ale nie byly to tak drobne pajaki.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

najpierw przygotuj pady. nałóż sporo topnika i trochę cyny na grot (zwykły ani wąski ani szeroki). potem energicznym ruchem przejedź po padach. jak Ci sie nie spodoba to jeszcze raz. uzyskasz równomierne wzgórki z cyny to umozliwi łatwe polutowanie scalaka. następnie, jak napisał poprzednik, znowu dużo topnika, złap jedną nogę, potem drugą najlepiej po przekatnej. sprawdź

5x bo potem będzie krucho i DELIKATNIE naciskając grot przesuń po nogach ale nie tam gdzie już przyłapałeś bo się przesunie i będzie bieda. potem resztę już spokojnie i zrobione.

pozdrawiam PC

Reply to
Pablo C

Można też gorącym powietrzem - trzeba użyć dobrego topnika i pasty lutowniczej. Ale generalnie - jeżeli nigdy takich rzeczy nie robiłeś, to mała szansa żeby ci się udało to zrobić prawidłowo za pierwszym razem. Pasowało by troche potrenować na jakiejś strej płycie od komputra.

Leszek W

dmuchawką extra się wylutowuje.

PC

Reply to
Pablo C

I tu jest problem. Nie usuniesz zwarc plecionka. Te kostki daje sie przylutowac taka technika, ale prawie bez cyny na grocie. Juz wole lutowac grotem 0.2 mm po jednej nozce. A najlepiej pasta i powietrzem.

Pozdrawiam, Pawel

Reply to
Pawel Pawlowicz

Użytkownik "Pawel Pawlowicz" snipped-for-privacy@ozi.ar.wroc[kropka]pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.pwr.wroc.pl... [ciap]

Widzę że jesteś z Wrocławia, wpadnij do mnie do pracy to Ci to przylutuję.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Chyba zaszlo nieporozumienie, bylem jednym z odpowiadajacych autorowi watku. U Ciebie w firmie kiedys bylem, "i dostalem to, com chcial", bylo milo i elegancko. Ale chyba sie wtedy nie spotkalismy.

Serdeczne pozdrowienia, Pawel

Reply to
Pawel Pawlowicz

Uwierz mi - najszybciej DA sie usunac zwarcia plecionka... Da sie je usunac nawet bez plecionki - tylko trza miec dobry topnik.

Reply to
jerry1111

Użytkownik "Pawel Pawlowicz" snipped-for-privacy@ozi.ar.wroc[kropka]pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.pwr.wroc.pl... [ciap]

faktycznie, zmyliło mnie że tu Paweł i tu Paweł a dalej miałem zawiniętą kolumnę "od" i nie zauważyłem

U Ciebie w firmie kiedys bylem, "i dostalem to, com chcial",

:-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki