Przygotowanie płytki do lutowania

Witam!

Pewnie było wiele razy ale nie mogłem się doszukać. Jakoś udało mi się wykonać płytkę metodą termotransferu. Przyznam, że jestem bardzo zadowolony z wyników. Nie wiem jednak co dalej. Słyszałem, że powinienem wytrawioną płytkę przemyć jakimś środkiem. Kalafonia rozpuszczona w spisytusie??? gdzie takie coś mogę dostać(kalafonia)? Ewentualnie może są jakieś gotowe środki, z których mógłbym skorzystać?

Pozdrawiam

Reply to
Krzysztof

Moze jest, jak to zwa newbie... Poszukaj na elektroda.pl -> forum.. tam jest co nieco o plytkach.. Wlasciwie to takie male "duze" kompendium wiedzy.. na pewno tam znajdziesz

Pozdrawiam kim

Reply to
kim

Dwadziescia lat temu "polowalismy" na kalafonie w sklepie muzycznym. Czasami mozna bylo ja dostac pod nazwa kalafoni do skrzypiec. ;-)) Jacek M.

Reply to
Jacek M.

A wiesz, po co wogóle tą płytkę robisz?

Z kosmosu się urwałeś czy jak? Pytasz gdzie można dostać kalafonie? A w sklepie elektronicznym byłeś?

Reply to
Piotr Chmiel

Nie! Nie mam pojęcia, kurcze ....

Czyli w każdym sklepie dostanę kalafonię?

Reply to
Krzysztof

Chyba zartujesz. Szczesciem byl zakup kalafoni w kostce. Takie to byly czasy. Jacek M.

Reply to
Jacek M.

Dziwne rzeczy opowiadasz... Za głębokiej komuny szło się do sklepu PHCh "Chemia" i kupowało puszkę kalafonii balsamicznej za 12 PLN. Zapas na całe życie bardzo czystej kalafonii. A jak potrzebowało się małą ilość - to faktycznie - w sklepie muzycznym chyba za 2-3 PLN ładna kosteczka bardzo jasnej kalafonii.

Ja wtedy mieszkalem w okolicach Zamoscia i nie bylo tam sklepu PHCh. Jacek M.

Reply to
Jacek M.

W Zamościu na pewno był. A Ty byś chciał, żeby kalafonia była w każdym kiosku?

Ja wtedy nie wiedzialem gdzie jest ta firma w Zamosciu, dzisiaj tez nie wiem gdzie sie ona w tym miescie znajduje. A tak w ogole to dobrze wiem jak ciezko bylo wtedy cokolwiek kupic. Prosze takze o to bys nie przypisywal mi opinii jakich nawet nie zasugerowalem.

Jacek M.

Reply to
Jacek M.

Jacek M. napisał(a):

We Francji trudno było znaleźć kalafonię. :P

Reply to
Virus_7

elektronicznym

Za komuny nie było PLN tylko Zł. PLN wprowadziła Hanna :)

Reply to
William

Moim zdaniem topnik, choćby w formie wspomnianej kalafonii używać zawsze warto, zwłaszcza jeśli to będzie twoja pierwsza płytka i wprawy w lutowaniu raczej nie masz.

Jarek P.